Ceny CNG v České republice
Aktuální k 1.10.2024
Pozn. 1 m3 CNG = cca 1 litr benzinu / 1 kg CNG = 1,4 m3 CNG
Komentáře k článku
se to podporovat nechce. Pro zajímavost když jedu nakupovat do Německa tak za Pirnou beru po přepočtu CNG za 28,70 Kč.
Naštěstí dojíždím trojkovou Octavii s plnohodnotnou nádrží na benzin, takže na CNG kašlu. Dnes cena benzinu na Tank ONO 32,90, cena CNG u nás v ústeckém kraji 39,50. Nenažranost vítězí a mě
Kde jsou dnes ty sliby vládou garantované nízké ceny? Jak je možné, že čerpačky od různých dodavatelé najednou nenápadně sjednotily ceny, jako by došlo k nežádoucí kartelové dohodě.... a pod zástěrkou konfliktu na východě z nás dodavatelé cucají přehnané sumy. Nákladná údržba CNG palivové soustavy, mnohem nákladnější než na kapalná paliva, má být vykompenzována právě nižší cenou samotného plynu. Nelze ho proto tlačit na stejnou cenovou úroveň jako benzín a nafta v domnění, že zákazník to překousne a nic jiného mu nezbude. Tady by sakra mělo ministerstvo zasáhnout.... uvrtali nás do toho , tak kde ta podpora teď sakra je????
Tak jsem byl včera po dlouhé době u benzinky a po cenovém šoku u stojanu na CNG jsem nacouval zpátky ke stojanu s benzinem. Ještě že mám auto s plnohodnotnou nadrží na benzín.
Příspěvek vozů na CNG k ekologii již je podle "odborníků" minulost. Zemní plyn byl prohlášen za škodlivější než CO2 pro své úniky při čerpání. K tomu CNG vozy již ubývají (automobilky ukončily výrobu a přestavba nedává ve větším měřítku smysl) a čerpací stanice potřebují vydělávat. A tak se to asi zastaví, až cena 1 km bude na benzín stejná jako na CNG. A předpokládám, že pak už se budou stanice na CNG omezovat jen na místa kde je velká spotřeba (dopravní podniky atd). Osobně jezdím na CNG od počátku, tehdy jsem to risknul a tak již mám vše zaplaceno a i ušetřené velké náklady na provoz na benzín. Spíše je to varování pro ty, co by chtěli do ekologie dát své peníze s tím, že se jim to vrátí (třeba elektromobil může být po svém rozšíření také problém).
Chováme se ekologicky, to slyšíme všude, proto máme CNG dražší než naftu
Myslím, že je za tím Síkela a jeho kumpáni. Koupil vyschlé trubky a potřebuje prachy na údržbu.
S tou cenou to je trefa do černého, to si zase někdo šetří na hezkou dovolenou o Vánocích. Ještě štěstí, že to auto umí jezdit i na benzín. Bonet Bonet začíná mne z Vás hlava bolet.
Je neskutečné co si u nás firmy dovolí. V televizi neustále slyšíme o zlevňování cen plynu a tady se plyn neustále zdražuje. Tento hyenizmus a nenažranost firem je neskutečná. Ale bohužel u nás v Česku si to všechno necháme líbit....
V Německu je průměrná cena 1,208 €/kg...Zde se neustále vše zdražuje. Jen třeba u CNG vyletí cena hned o koruny, nikoliv haléře :-( Začala jsem sledovat i ceny na burzách apod. a překvapivě, ceny nerostou...Jen u nás, v ČR!
Cena CNG byla už moc nízká, pojďme zdražit. INNOGY nikdy nezklame. Běžte do prd....
Cena zemního plynu silně klesla, cena CNG na čerpačkách roste, ale cena benzinu taky roste, takže proč si nezvýšit zisk, není kam utéct. Již jsme opět dražší než v Německu, a to se vyplatí.
Nenažranost některých provozovatelů stanic je do nebe volající !!!! Nestačí, když KAPE !!!! Musí téct proudem !!! :-(
Teda to je šupáctví, benzín za 33,90 a CNG u EONU za 36,90. To jsme to dopracovali, nenažranost se stává standardem.
Je až s podivem,že ceny CNG stagnují,když ceny benzínu a nafty jdou dolů.
Viktor má pravdu . Spousta lidí si ,ale plete LNG ,CNG a LPG. Když jsem koupil auto ,tak jsem byl na STK a po revizi , a byl cítit plyn . Mě se to nezdálo ,tak jsem si našel technika od RWE a nechal opravit regulátor . Od té doby je to v pořádku.
2 Viktor&Dahl: pánové, problematika CNG se dotýká více oblastí, k nějakým závěrům jsme došli, každý k tomu má zajímavé i faktické informace. Troškou do mlýna jsem přispěl i já níže. Každopádně souhlasím, že STK v tom mají trochu nejasno. Tudíž pánové hlavně: MNOHO RADOSTNÝCH KM nás příznivců při provozu na CNG !!!
Realita je taková, že CNG je stále okrajová záležitost a STK v tom mají bordel. Také se mi stalo, že mě z emisí vyhodili, protože, cituji:" tomuhle nerozumíme, to si nelajskneme dělat". Na dveřích měli napsáno, že dělají emise i CNG. Takže, pane, já nepíšu nesmysly, ale fakta, a za další, své vlastní zkušenosti. Nemám důvod tady plácat bludy. A ještě pro pochopení. Mám VW Golf 4 2.0 bifuel r. 2003 a myslím, že takové auto je v ČR jen jedno. Kompozit tlakové nádoby na dně kufru. Opravdu na to vždy každý čuměl. ( Jo a jak jsem psal, tlak nádoba, aby byla považována za tlak. nádobu musí mít přes 10 l obsah. V Caddy máte myslím 3 ( 4 )? ks menší než 10l/kus. A těsnost systemu, jak píšete, to je samozřejmě nejdůležitější součást revize.
2Dahl. Já se hádat nebudu. Pracuji v oboru tlakových nádob. A u CNG aut - 250 bar natlakování je tlaková nádoba. Také mám také " fabricke CNG ". A vždy chtěli papír na STK.
Doufám, že tak, jak rychle vyskočila cena u Innogy i Bonettu, půjde opět i dolů :-(
Nesmysl, na fabricke CNG se zadna revize nedela. Navic revize se nedela na tlakovou nadobu, ale na tesnost systemu. Tlakova nadoba ma jasne vyrazenou zivotnost a to je u fabrickych aut 20 let. Viktor pise nesmysly. VW Caddy CNG od 2009 a nikdo to po me nikdy nechtel od Nemecka po Cechy.
Mám original CNG z roku 2012 a nikdo po me žádnou revizi při STK nechtěl.
Jen pro zajimavost, jaky jsme v CR idioti.
Koukám, že ty ubožáci z EONu jsou na tom opravdu zle, když drží takový cenový rozdíl oproti Innogy a Bonetu.
Je úplně jedno, jestli je to továrna, nebo přestavba. Ale pokud má tlak. nádoba objem větší jak 10l, je považována za exp. nádobu a třeba revize. Správně tedy každý rok, ale postačí vždy před stk, resp. před emisema. Já jsem to musel mít vždy a to jsem s CNG autem byl na 5. stk. Mám ale známého a za 500,- dá razítko.
první provozní revize se provádí do dvou týdnů po zahájení provozu tlakové nádoby a další pravidelně nejpozději vždy po roce od předchozí provozní prohlídky. Zajišťovat pravidelné provozní revize je povinností provozovatele tlakové nádoby.
Tlakovou nádobou stabilní, netopenou se podle ČSN EN 286-1 a ČSN 690010 rozumí každá tlaková nádoba kruhového průřezu o objemu větším než 10 litrů (V) s provozním přetlakem vyšším než 0,7 barg (p) (0,07 MPa), u níž je hodnota bezpečnostního součinu p.V ≥ 100.
Tlakovou nádobou stabilní, netopenou se podle ČSN EN 286-1 a ČSN 690010 rozumí každá tlaková nádoba kruhového průřezu o objemu větším než 10 litrů (V) s provozním přetlakem vyšším než 0,7 barg (p) (0,07 MPa), u níž je hodnota bezpečnostního součinu p.V ≥ 100.
Já na revizi netrvám ,pokud to není nutné . Těch 1500 Kč bych dokázal využít i jinak . Pokud mi dáte tip na STK ,která revizi nepožaduje ,rád toho využiji. Já mám zájem ,aby auto prošlo. 1500 Kč za podívání a papír je skutečně mnoho ,ale bohužel jsem chtěl mít STK ,tak jsem to akceptoval.
Já mám G-tec 2017, letos jsem byl na 2. STK, pokaždé na jiné a nikde po mě žádné doklady o revizi nechtěli. Takže ta 6 let vícenáklady na CNG 0 Kč. To jsem chtěl pouze reagovat na Václava, který platí 1500 Kč každý rok.
Vážení, k revizím. 1. je podstatné, zda je originál z výroby nebo přestavba. U přestaveb skutečně jsou nějaké roční revize. Navíc pozor na rozlišování LPG/CNG 2. Originál z výroby a autorizovaný servis: v přepsaném plánu v rámci roční kontroly (výměna oleje po 15 tis km nebo rok) je pohledová kontrola s proměřením možných úniků CNG (v ceně roční kontroly), dále po cca 4 letech výměna plynovodu (cca 1000 kč) a každé 2 nebo 4 roky kontrola nádrže, tj. oddeklování pod nádržemi a kontrola, zda u upevňovacích pásů nereziví (opět v rámci roční kontroly). 3. originál nádrže jsou na 20 let (pak výměna). Na tyto úkony není speciální revizní záznam. 4. Ne každá STK dělá i CNG, možná si to pletou s LPG. Takže možná ta STK nerozlišuje LPG/CNG a otázkou je originál/přestavba. Otázkou je, co si ona STK představuje pod pojmem "revize". Výše jsem popsal kontroly v rámci pravidelných prohlídek, při načtení VINu na STK jim u originálu auta z výroby tuším ukáže životnost nádrže. Mám G-Tec Octavia 5 let (r.v. 2018), takže nádrže jsou do 2038. Zeptal bych se na jiné STK, já jsem žádný problém na STK v 2022 neměl.
Když jdu na STK ,tak po mne vždy chtěli revize CNG. Jestli je revize CNG součásti pravidelného servisu a vy o tom nevíte ,protože vám STK dělá někdo na klíč ,tak mi řekněte kdo vám dělá STK a za kolik a možná to budu řešit tímto způsobem . Mám VW Caddy již 8 let a servisuji to v Porsche Brno a STK dělám v Brně a protokol z revize po mne vždy chtějí . Takže nevím Tome odkud berete vy ty informace ,že se revize CNG nemusí dělat.
Na fakturách o revizi ani čárka a na STK 2krat žádný problém. Tak nevím kde jsi to slyšel.
Marcole, co to meleš za nesmysly. Mám Octavia 3 6 let a žádnou revizi nedělám. Pravidelný servis ve Škoda
Žádnou každoroční revizi předepsanou nemám. Jednou za dva roky kontrola systému. Škoda Octavia 3 na CNG, poslední kontrola plynovodu 821Kč.
CNG se musí držet pod 30 Kč kg , protože jenom revize na CNG v autě stojí každý rok 1500 Kč což na atraktivitě nepřidá . Pohon CNG je něco navíc , co se může pokazit ,takže cena paliva musí být nižší aby to mělo smysl.
CNG se musí držet pod 30 Kč kg , protože jenom revize na CNG v autě stojí každý rok 1500 Kč což na atraktivitě nepřidá . Pohon CNG je něco navíc , co se může pokazit ,takže cena paliva musí být nižší aby to mělo smysl.
CNG se musí držet pod 30 Kč kg , protože jenom revize na CNG v autě stojí každý rok 1500 Kč což na atraktivitě nepřidá . Pohon CNG je něco navíc , co se může pokazit ,takže cena paliva musí být nižší aby to mělo smysl.
CNG se musí držet pod 30 Kč kg , protože jenom revize na CNG v autě stojí každý rok 1500 Kč což na atraktivitě nepřidá . Pohon CNG je něco navíc , co se může pokazit ,takže cena paliva musí být nižší aby to mělo smysl.
CNG se musí držet pod 30 Kč kg , protože jenom revize na CNG v autě stojí každý rok 1500 Kč což na atraktivitě nepřidá . Pohon CNG je něco navíc , co se může pokazit ,takže cena paliva musí být nižší aby to mělo smysl.
CNG se musí držet pod 30 Kč kg , protože jenom revize na CNG v autě stojí každý rok 1500 Kč což na atraktivitě nepřidá . Pohon CNG je něco navíc , co se může pokazit ,takže cena paliva musí být nižší aby to mělo smysl.
v rozumných mezích.
Tak až na ten nenažranej EON, což je opravdu tristní pohled, jsou ceny CNG opět
A je to tam !!! -> ceny pod 30,0 Kč/kg, budou ještě lepší ceny ... cenová hysterie skončila, sice jsme cenově na vyšších laťkách s energetickými komoditami, avšak dřívější vzájemné proporce se vracejí zpět.
Já bych dal petici na jedno pivo zdarma pro každého denně..
Já bych dal petici na jedno oiv
Já bych dal petici na jedno oiv
Já bych dal petici na jedno oiv
Sepišto, my se rádi k petici připojíme !
Mám ještě dotaz , co napsat petici do parlamentu , a zastropovat cng ceny v ČR ! Protože já občas tankuju v Německu v Drážďanech a tam jsou a byli úplně jiné ceny 1,2 e
Mám ještě dotaz , co napsat petici do parlamentu , a zastropovat cng ceny v ČR ! Protože já občas tankuju v Německu v Drážďanech a tam jsou a byli úplně jiné ceny 1,2 e
Zdravím , z Liberce , všichni víme co se za rok stalo z cenou cng , musím pochválit společnost Bonet ze snižuje ceny , což přímé je hrozné pozitivní , snad to bude trvale ,
To "pasta": ano, protože jsem profesně ekolog a energetik u velkého technologického spalovacího zdroje. Energetika, ŽP, legislativa, fyzika a chemie = jasné vazby, k tomu ekonomické a politické prvky s tím pak mohou dělat divy a bohužel i kopance. Zajímám se i dlouhodobě o další souvislosti ohledně energetických komodit, jezdím na CNG. Takže na ZP lze tedy nahlížet z několika úhlů pohledu: plynné palivo (a taky chemická surovina) s téměř čistým složením CH4: nízké emise ze spalování: v případě aut lze dohledat složení spalin, stačí stát vedle čerstvě nastartovaného CNG auta a jiného, poznáte ihned sám. Se podívejte na složení spalin ze spalování benzinu, nafty a CNG. Ekonomika: dlouhotrvající poměr byla cena 50% plynu oproti ropě, EE. Zásoby plynu jsou několikrát vyšší než ropy, bohužel jsou v "různých" oblastech. Rus si dlouhodobě vytvářel své trubkové odběratele jako vazaly, a to díky nízké ceně, ze které profitovali všichni - spotřebitelé, státy, firmy a která brzdila rozvoj LNG nebo vlastní výrobě bioplynu. To se dnes mění. Jak správně reagoval pan "propan", už téměř nespalujeme ruský plyn. Loňské ceny byly hysterické z důvodu různých obav, přehnaných reakcí, manipulací obchodníků s evropskými cenami. V případě vytápění: plynofikované obce: návrat některých lidí k pevným palivům je krok zpět. Zaslepená jednostranná podpora jen elektromobilům taky není dobře, vodík je v plenách. Je dobré zohlednit i rozvoj výroby bioplynu, který má určitý potenciál. Obecně je nevhodné činit v hysterické době dlouhodobé rozhodnutí (rušení ZP). Rozhodně je dobrá myšlenka alternativních pohonů - CNG, akorát poslední rok to bohužel utrpělo šrám. Mimochodem to Karel: CNG tankuji min 1x týdně, vloni jsem celou dobu vyjma 2-3 týdnů při rekordních cenách stále jezdil na CNG. Těch souvislostí je mnohem více, ZP a tedy CNG rozhodně nezní umíráček.
Já mám VW na CNG již 9 let. I v době drahého plynu jsem na něj jezdil, protože v ČB se dal plyn koupit celkem dobře. Dnes už je to zase výhodné, ale do nových vozidel už vzhledem k direkcim EU nikdo nepůjde, ikdyž by to z hlediska ekologie bylo prospěšnější něž dojíždět stará auta. Nebýt direkcí EU, mohla zde existovat vozidla na různé pohyny a každý by si vybral podle své úvahy. To nějlepší by se pak prosadil samo, jako u jiného zboží. Bohužel zvítězil úředník.
Já mám VW na CNG již 9 let. I v době drahého plynu jsem na něj jezdil, protože v ČB se dal plyn koupit celkem dobře. Dnes už je to zase výhodné, ale do nových vozidel už vzhledem k direkcim EU nikdo nepůjde, ikdyž by to z hlediska ekologie bylo prospěšnější něž dojíždět stará auta. Nebýt direkcí EU, mohla zde existovat vozidla na různé pohyny a každý by si vybral podle své úvahy. To nějlepší by se pak prosadil samo, jako u jiného zboží. Bohužel zvítězil úředník.
Na to ,že se jedná o plyn z LNG terminálů ,tak cena 35 Kč za 1kg není nejhorší. Pokud by to kleslo pod 30 Kč/kg ,tak se dostaneme na úroveň před válkou a dalo by se to snést. Jinak nemá cenu o CNG moc uvažovat.
Na to ,že se jedná o plyn z LNG terminálů ,tak cena 35 Kč za 1kg není nejhorší. Pokud by to kleslo pod 30 Kč/kg ,tak se dostaneme na úroveň před válkou a dalo by se to snést. Jinak nemá cenu o CNG moc uvažovat.
Na to ,že se jedná o plyn z LNG terminálů ,tak cena 35 Kč za 1kg není nejhorší. Pokud by to kleslo pod 30 Kč/kg ,tak se dostaneme na úroveň před válkou a dalo by se to snést. Jinak nemá cenu o CNG moc uvažovat.
"pasta" ...melete nesmysly ! Zásobníky jsou už plněny plynem lodní dopravou z Ameriky, Afriky atd. takže na ekonomickou situaci Ruska to nemá žádný pozitivní dopad. Negativní dopad to má akorát na nás, protože tento plyn je výrazně dražší...tohle Vám asi ještě nedocvaklo.. :-) Jinak Rus by měl vysmahnout z Ukrajiny jako E-On z Česka...:-)
Pane Ekologu Lesáku. Nevím, proč si tak říkáte, ale v současné době odebírání NG znamená v menší, či větší míře podporovat agresora na Ukrajině a tím mimo jiné i obrovské ekoškody, které tam ti hajzlové páchají.U mě zemní plyn po 15 používání nadobro skončil.
@anonym: Přesně, velcí "hráči" akorát na zákazníky kálejí. Škoda že Bonett není ještě více rozšířen v nějakých oblastech. Aktuálně mají cenu 39.39 Kč, Innogy +10 Kč, EON +15 Kč!!!
Bonett za 40 Kč za kilogram a velcí dodavatele zemního plynu Innogy a EON za 50 resp. 55 Kč ?
Před měsícem jsem prodal Zafiru B na CNG, 110 kw, nájezd 330t km. Jezdila skvěle. Přešel jsem na elektřinu.
Naposledy v životě co jsem zvolil ekologický a údajně ekonomicky výhodný pohon.........za tu cenu co tankuju CNG během roku 2022 a s těmi rozdíly v cenách mezi jednotlivými CNG stanicemi, ať jdou s celým CNG do háje. Celou myšlenku výhodnosti poslali tímto do záhuby.
Pasta ukázal hysterickou reakci, situace se opět uklidní k normálnější situaci, chce to hlavně se nepoddávat nějaké náladě a pod tímto činit dlouhodobá rozhodnutí. Situace se zemním plynem se opět nějak napraví, používáním zemního plynu se tak rychle nezbavíme.
S CNG jsem skončil loni v březnu. Dnes mi technik odmontoval i plynoměr na domě a hned mi je mohem lépe :)
Odpověď na otázku 25,90 Kč je cena stará ve Staré Vodě u firmy EUTIT, která je mimo prpvoz.
@Petr: Ještě doplnění, ono se to uložilo když jsem chtěl dát nový řádek. Jiné to je u firem které nakupují asi přímo na burze a nebo přes někoho ale za spotové ceny. Ti byli dlouhodobě nejlevnější, ale jakmile tam spekulanti vyhnali ceny do nebes, tak najednou jsou ti nejdražší. Příkladem je Amigo Olomouc. A nebo zavřeli krám, viz třeba DP Brno-Slatina. Jako ukazatel nějaké reálné ceny nyní beru stanice Bonett a když můžu, tak u nich natankuji. Protože EON a Innogy si asi myslí, že řidiči jsou tupé stádo.
@Petr: Otázkou je, zda je těch 25.90 Kč reálná aktuální cena a nebo je to nějaký pozůstatek z minulosti a dnes třeba zavřená. Pokud je ta cena aktuální tak je možné, že provozovatel odebírá od někoho daleko více plynu pro jiný účel a mají ještě fixaci ceny z minulosti.
taky nechápu tu naši politiku když na jedný stanici CNG se dá pořídit m/3 plynu za 25,9kč a na jiný stanici CNG je m/3 plynu za 99,5kč.Kdo na tomhle tolik vydělává toho bych chtěl osobně poznat.
Tak dnes slyším za zády že cena plynu je níže než před válkou. Za kolik se tehdy prodávalo CNG na čerpačkách?
Nechápu tu politiku prodejců CNG
Nechápu tu politiku prodejců CNG
Tak ceny plynu na burze nejníže od června a Innogy a EON nám zdražují. No commant.
Ja normalne v garazich parkuji i s CNG.. Je to jen znacka.
Zdravím. Chtěl bych se zeptat jestli se nějak řešit parkování v garážích ? Všude kam přijedu je zákaz vjezdu CNG. Cena nic moc a parkovat se dá jen venku tak to začíná trochu ztrácet na lesku to CNG. Kdy se bude dát normálně kdekoliv v uzavřených prostorách zaparkovat. Všechny nákupní obchody jsou pádě a parkování v Praze je prakticky nemožné no i v Brně. Řeší to konečně někdo. Děkuji za odpověď.
https://travelplanner.ro/blog/pret-benzina-bulgaria-cele-mai-recomandate-benzinarii-bulgaria/
Zdarvim... Prosim vas, da se spotreba cng/benzin brat jako 1/1,4 ? Jako kdyz auto spotrebuje 4,5kg CNG, tak pri jizde na benzin by spotrebovalo priblizne 6,3l N95?. Tzn. m3 CNG je ekvivalent litru benzinu?
No konečně to jde dolu.bylo na čase.
V Chorvatsku se vůbec neoplatí tankovat . Ideální je Slovinsko Ljubljana 1,396 €/kg . Chorvatsko bylo vždy dražší na CNG . Přes Slovinsko byly volnější dálnice a levnější CNG a pokud se jede do Rijeky ,tak to vyšlo líp
V Chorvatsku se vůbec neoplatí tankovat . Ideální je Slovinsko Ljubljana 1,396 €/kg . Chorvatsko bylo vždy dražší na CNG . Přes Slovinsko byly volnější dálnice a levnější CNG a pokud se jede do Rijeky ,tak to vyšlo líp
V Chorvatsku se vůbec neoplatí tankovat . Ideální je Slovinsko Ljubljana 1,396 €/kg . Chorvatsko bylo vždy dražší na CNG . Přes Slovinsko byly volnější dálnice a levnější CNG a pokud se jede do Rijeky ,tak to vyšlo líp
V Chorvatsku se vůbec neoplatí tankovat . Ideální je Slovinsko Ljubljana 1,396 €/kg . Chorvatsko bylo vždy dražší na CNG . Přes Slovinsko byly volnější dálnice a levnější CNG a pokud se jede do Rijeky ,tak to vyšlo líp
V Praze 70 - 80 za kg
Minulou sobotu 3.9.2022 tankováno v Tišnově - ČSAD a cena 45,90 Kč/Kg, stejná cena u druhé CNG stanice u Penny také v Tišnově.
Trochu jsem pohledal na netu a napsal na energyprime.hr, která provozuje CNG v Záhřebu. Přišla mi odpověď, že aktuální cena na stanici Radnička cesta 1 Záhřeb je 4,5€ za kg. Takže je to ještě horší než u nás. Jinak otevřeno mají každý den kromě neděle 06-22h. Nedá se nic dělat musíme být optimisti a věřit, že se situace časem změní...
Jsme opravdu země kde vládnou neskuteční blbové. CNG v Brémách za 0.99 €, v Heidenau za 1.17 €, jen u nás za 70 Kč. Kdopak se na tom pakuje?
OK. 70 Kč kg ( 50 Kč M3 = litr benzínu ) Ono 37,90 l. benzínu, Polsko 35 Kč litr benzínu. Strčte si ten plyn víte kam. Příští rok mají moje nádrže 20 let, tzn. konečná. Ale tak když jsem začínal byl kg za 24Kč. Tak se to asi zaplatilo.
Michalovi: vloni na konci srpna jsem byl v Chorvatsku a vyhledal jsem stanici v Zagrebu. Zamčené rezavým řetězem, budka vypleněná, v cestě rostla tráva, myslím, že to bylo tak půl roku zavřené. Nevím, jaký je stav nyní. Pokud jedete na Rijeku, tak ta určitě funguje. Kromě výše uvedených dvou stanic v Chorvatsku další není. Na internetu se dá dočíst i o třetí u Makarské, ale to byl záměr někdy před 5 lety a pak to všichni jen opisovali, tato třetí neexistuje. Má někdo aktuální info o té plnicí stanici v Zagrebu?
Díky Petře. Máte nějaký tip, kde na netu najít aktuální ceny CNG v Rakousku?
Vývojem ceny ,,ekologického paliva,, jsem opravdu znechucen. Když mi dnes přišel email s cenou 79,90 za kg CNG ?Jako fakt??? Caddy bude jezdit na benzín, protože hranice kterou jsem byl ochotný platit byla překročena. Když chceš jezdit ekologicky holt na to musíš mít kačáky :-D... A Sleva když tankuješ na Bonett kartu??? to je taky pěknej fórek...
Michale v Chorvatksu jsou pouze 2 CNG stanice. Jedna je uprostřed Zagrebu v plynárnách (17,90Kn/kg). Pozor omezená pracovní doba a druhá Rijeka non-stop v přístavu (13,90Kn/kg).
V dnešní době auto neprodejné, nechat přestavět na lpg? Jsem znechucen přátelé - ekologii zdar, začínám jezdit na benzín
Chystám se do Chorvatska (Šibenik). Poradíte někdo, kde vzít CNG např. někde u Grazu? V Chorvatsku toho prý moc není...
Dnes jsem tankoval cng naposledy,naložím do Caddy 2 kanistry benzzinu a začnu jezdit ekonomický, bohužel neekologické... Ale to v ČR jistě nikomu nevadí ...
Jak je to v Nemecku mozne? Jednoduse: Gassorte: H-Gas (100 % Biomethan)
Jedu za 14 dní do Itálie (snad). Auto na CNG. Sleduji už měsíc ceny u sousedů oproti nám a hergot vůbec tomu nerozumím. ČR přejedu na natural za 39.90 a v D už vezmu plyn za euro deset. Neskutečný. A to ještě Němci budou u plynu snižovat DPH, což by ani mě nepřesvědčilo, abych CNG v ČR naplnil, kdyby to napadlo opět někoho tady.
Jedu za 14 dní do Itálie (snad). Auto na CNG. Sleduji už měsíc ceny u sousedů oproti nám a hergot vůbec tomu nerozumím. ČR přejedu na natural za 39.90 a v D už vezmu plyn za euro deset. Neskutečný. A to ještě Němci budou u plynu snižovat DPH, což by ani mě nepřesvědčilo, abych CNG v ČR naplnil, kdyby to napadlo opět někoho tady.
Jedu za 14 dní do Itálie (snad). Auto na CNG. Sleduji už měsíc ceny u sousedů oproti nám a hergot vůbec tomu nerozumím. ČR přejedu na natural za 39.90 a v D už vezmu plyn za euro deset. Neskutečný. A to ještě Němci budou u plynu snižovat DPH, což by ani mě nepřesvědčilo, abych CNG v ČR naplnil, kdyby to napadlo opět někoho tady.
Jedu za 14 dní do Itálie (snad). Auto na CNG. Sleduji už měsíc ceny u sousedů oproti nám a hergot vůbec tomu nerozumím. ČR přejedu na natural za 39.90 a v D už vezmu plyn za euro deset. Neskutečný. A to ještě Němci budou u plynu snižovat DPH, což by ani mě nepřesvědčilo, abych CNG v ČR naplnil, kdyby to napadlo opět někoho tady.
Jedu za 14 dní do Itálie (snad). Auto na CNG. Sleduji už měsíc ceny u sousedů oproti nám a hergot vůbec tomu nerozumím. ČR přejedu na natural za 39.90 a v D už vezmu plyn za euro deset. Neskutečný. A to ještě Němci budou u plynu snižovat DPH, což by ani mě nepřesvědčilo, abych CNG v ČR naplnil, kdyby to napadlo opět někoho tady.
Jedu za 14 dní do Itálie (snad). Auto na CNG. Sleduji už měsíc ceny u sousedů oproti nám a hergot vůbec tomu nerozumím. ČR přejedu na natural za 39.90 a v D už vezmu plyn za euro deset. Neskutečný. A to ještě Němci budou u plynu snižovat DPH, což by ani mě nepřesvědčilo, abych CNG v ČR naplnil, kdyby to napadlo opět někoho tady.
Tak a je to, je vymalováno ... Cena CNG za 70 Kč/kg a benzinu pod 48 Kč/l čistě ekonomicky hovoří ve prospěch benzinu. To je smutná věc, rána pro slibný směr rozvoje CNG pohonů, škoda pro ŽP. Začínám střídat provoz na CNG a benzin :-((( A protože lze očekávat v zimě cenu CNG klidně i kolem 80-100 Kč/kg, tak letošní zima bude o provozu na benzin, jako výstřelek (projev rozmařilosti) sem tam provoz na CNG. A pak se to snad vrátí opět k situaci, že CNG bude výhodnější než benzin. Netuším však, jak to přežije Bonett a jeho síť ...
Dávejte podněty na úřad pro ochranu hospodářské soutěže a MF, ať si pan Stanjura uvědomí, že pohonné hmoty není jen benzín a nafta !
18.1.2022 jsem čerpal CNG na Shell v Elsendorf, Německo za 1,11 Euro a od té doby je na této čerpací stanici cena stále stejná!!! Jak je to možné, že cena u nás je tak prasácky vysoká? Ve všech státech (Rakousko, Německo, Itálie...) si najdete čerpací stanice CNG kde lze natankovat plyn těsně nad jedno Euro.
Samozřejmě, že se má cenu rozčilovat.
Má se cenu rozčilovat?
Dnes kus od Vidne za 1,50 Euro za kg…
Už i ty dopravní podniky dostávají rozum a vrací se k naftě hlavně že ekologie
Ve Varech 62.90 a je výjimečná situace kdy se nabazit když je krize
Ano v Německu 1.09e v Chomutově 41.99
Dobrý den. Včera jsme tankovali v Rakousku u Innsbrucku a 1.14 EU za 1 kg. Dnes stanice Benzina Valašské Meziříčí 62.90 Kč za 1kg. Neskutečné ????
Dobrý den. Včera jsme tankovali v Rakousku u Innsbrucku a 1.14 EU za 1 kg. Dnes stanice Benzina Valašské Meziříčí 62.90 Kč za 1kg. Neskutečné ????
Dobrý den. Včera jsme tankovali v Rakousku u Innsbrucku a 1.14 EU za 1 kg. Dnes stanice Benzina Valašské Meziříčí 62.90 Kč za 1kg. Neskutečné ????
Dnes jsem bral za 1,172e tedy cca 28 Kč/kg CNG v Heidenau, to mluví za vše. U nás CNG umřelo. Chudáci co mají v autě malou desetilitrovou nádrž na benzín.
Pozor na ceny zde uváděné. Mnohdy, hlavně v dnešní době kdy se zdražuje jakmile někdo něco prohlásí, ty ceny vůbec nesouhlasí. Aktuálně ukazovali u EON a Innogy staré ceny a až pravděpodobně na upozornění na facebooku ceny změnili na 59.90 Kč.
Ceny hrozný jako u nás, ale díky za zajímavý stránky čerpacích stanic CNG.
Ceny CNG v Bulharsko muzete najitonline na sajte https://bg.fuelo.net/fuel/type/methane?lang=cz
Poslední tankování u Berlína,0,999 E,jestli nakupujeme plyn dráž než se prodává u německé čerpacích stanice tak to jsme vynikající hospodaří !
Tankuji v Německu, Wunsiedel momentálně 1,35 Euro. Pokud musím u nás, jezdím na benzín. Nebudu ty zloděje podporovat.
20.6.2022 v Heidenau 1,172 e/kg, Bonnet 68 Kč, proste máme sa lepšie než Nemci
K dotazu CNG v Rumunsku-čerpací stanice nemají.Já nabírala poslední v Maďarsku-Miskolc .Pak už jen na benzín.
V Německu (Bavorsko) v průměru 1.35 Euro.
Bonett "upravuje" cenu na 59,80 Kč ze 49,80 - to je ľidová" cena
Rumunsko z pohledu CNG neznám. V Srbsku s CNG není problém (jezdím trasu Subotica - Nový Sad - Bělehrad), ale většinou mají slabší kompresory. Cena okolo 95 Din, což je cca 20kč/kg. V Novém Sadě na CNG stanici v centru je potřeba počítat s dlouhými frontami, čekání ve frontě někdy i přes 20min.
Zdravím , potřebuji poradit , má někdo zkušenost do Rumunska Banát - gernik na cng …. koukám a Rumuni nemají nebo mají postaveny čerpací cng ? Dík za sdíleni a Srbsko ?
Tak porad se to okolo 50 kc vyplati vic nez benzin.
Tak musím se zpětně omluvit Innogy resp. MOL, vypadá to, že se alespoň snaží s tou cenou CNG něco udělat. Pokuď by cena neklesala, je CNG v autech prakticky mrtvé.
De to dolů, pohoda
Prodejci jsou banda zkurvených zlodějských buzerantů.
Většinou 1,99 Eur
Nevíte kolik stojí cng v Rakousku?
Těžko říci Stando. Částečně to bude asi starým typem motoru, ale 7kg/100km je vážně moc. Spalování zemního plynu je účinnější. To by jste měl mít spotřebu benzínu cca 10l/100km?!
Tak jestli Vám to jezdí za 3,7 kg. / 100.km tak to můžu jen závidět. Já s mým doblem 1,4 benzín se pod 7,0 kg / 100.km nedostanu. Město - venku tak 50.% na 50.%. Někdy spotřeba i 7,5 kg. A to se snažím jezdit úsporně. Tak kde je chyba ? Dá se to nějak seřídit ?
Pardon za opakování. Na mobilu to funguje divně...
Já mám dlouhodobou spotrebu na Octavii G-tec 3,7kg cng/100km a 5,7l benzínu/100km, takže CNG se zatím vyplatí i při 60kc/kg
Já mám dlouhodobou spotrebu na Octavii G-tec 3,7kg cng/100km a 5,7l benzínu/100km, takže CNG se zatím vyplatí i při 60kc/kg
Já mám dlouhodobou spotrebu na Octavii G-tec 3,7kg cng/100km a 5,7l benzínu/100km, takže CNG se zatím vyplatí i při 60kc/kg
Já mám dlouhodobou spotrebu na Octavii G-tec 3,7kg cng/100km a 5,7l benzínu/100km, takže CNG se zatím vyplatí i při 60kc/kg
Já mám dlouhodobou spotrebu na Octavii G-tec 3,7kg cng/100km a 5,7l benzínu/100km, takže CNG se zatím vyplatí i při 60kc/kg
Já mám dlouhodobou spotrebu na Octavii G-tec 3,7kg cng/100km a 5,7l benzínu/100km, takže CNG se zatím vyplatí i při 60kc/kg
Já mám dlouhodobou spotrebu na Octavii G-tec 3,7kg cng/100km a 5,7l benzínu/100km, takže CNG se zatím vyplatí i při 60kc/kg
Nedávno jsem jel kolem CNG stanice a čerpalo tam auto . Mají tam plyn za 60,-. To se fakt někomu ještě vyplatí ?
Momentální situace je jako když kněz káže pijte vodu a sám pije víno.
Hlavním důvodem vysoké ceny CNG je katastrofální myšlení naší vlády, kdy spoléhá s nákupem plynu na EU. Dříve každá země měla dlouhodobé (výhodné) smlouvy na nákup energií - plynu a po Dubnu jako správný hospodář nakupovala levnější plyn na další zimní období. Toto selské myšlení se bohužel vytratilo nebo se to děje úmyslně. Momentálně jsou zásobníku plynu prázdné a EU se spoléhá na USA zkapalněný plyn. Jakmile ČR nemá vlastní smlouvu s dodavatelem jsme nuceni nakupovat plyn na evropské burze (spotové ceny). Cena CNG v Německu je velmi nízká, protože Němci mají smlouvy s Ruskem na dodávky plynu do 2027. Takže plyn přijde z Ruska do zásobníků na našem území, které nejsou ale v našem vlastnictví a my si tento plyn musíme koupit předražený na evropské burze. Německo (EU) se napakuje, jedná se o podobný scénář jako s elektřinou tam je to o to horší, že elektřinu vyrábíme a nakupujeme také na burze.
Zdravím a chtěl bych reagovat na Vaše otázky ohledně ceny CNG na plnicích stanicích.
V Nemecku se da CNG kousek pod Berlinem sehnat i za 0.975 eura!!!! Z ministerstva mi prisla odpoved, ze jak jsme uprostred evropy, musime platit vsem statum pres ktere jde plynovot tranzit. Ale pres jake staty? Pouze tedy nemecko, kdyz plynovod jde morem. Ze kvuli tomu mame tak strasne drahy CNG, protoze kazdy stat znamena neco vice priplatit a ze taky pry nemame more. Rikal sem, ze ani slovaci nemaji more a tankuji temer za polovinu. A ze kdyby ty tranzitni poplatky byly vzdycky takhle, museli by drive v nemecku a vsech okolnich statech za tankovani cng ridicum jeste doplacet!!!! Proc to tak stoji? Protoze to proste plni statni pokladnu a muzou rozhazovat a rozkradat a obracet to jakoze na valku. Jsou to strasny hovada zlodejsky. Hlavne furt milion vyzev at lidi a firmy kupuji elektra a cng, at se setri zivnotni prostredi a ted nas stahnou z kuze vlastni nenazranosti. Necele euro v Nemecku a u nas nejlevneji 49.50? ://
Na CNG jezdím od r. 2008. Teď s CNG končím a přecházím na elektřinu.
vyhledávání je mizerné. na cng.cz lze krásně vyhledat podle města. tadyje to katastrofa
msa díky za snahu !
Kontrola marží na plně liberalizovaném trhu? :-))) Tak to už je dopředu jasný výsledek a skvělý protimluv.
Zdravím, tak z ministerstva průmyslu půjde v nejbližších dnech dopis, aby MF kontrolovalo marže i u CNG, stejně jako u benzinu a nafty. Nevím, jestli to něco ovlivní, doufám, že jo.
Je to hnus, taky jsem byl dlouho TDi a před rokem jsem kvůli DPF, SCR a Addblue koupil OCT 3 na CNG. Jsou to kurwy, naštěstí to nemám daleko do PL a jezdím teď na benál… snad to brzy spadne do normálu … hovada
Je to hnus, taky jsem byl dlouho TDi a před rokem jsem kvůli DPF, SCR a Addblue koupil OCT 3 na CNG. Jsou to kurwy, naštěstí to nemám daleko do PL a jezdím teď na benál… snad to brzy spadne do normálu … hovada
Jsem z jižní moravy a už jezdím tankovat na Slovensko za 1,533 eura.u mého domu je cena 72kč!!!
Nevím, zda Němci umí kupovat šikovněji, jen pravděpodobně nakupovali dříve a mají dlouhodobější kontrakty. Cena na burze je spotová (tady a teď). Ale nic neříká o tom, jaký kontrakt (cenu, dobu trvání) jste si dohodli dříve a kdy Vám ty podmínky skončí. A Slovensko má regulovaný strop, u nás se plně liberalizovalo už v roce 2007.
Psal jsem na MFCR, odkázali mě na MPO :-/.
ministr@mfcr.cz , informace@mfcr.cz
Ceny plynu na Slovensku cca 1,3 Eur
Mě by jen zajímalo, jak okomentuje pan Nemo ceny CNG v Německu, které přesahují lehce 1 EUR, asi Němci umí plyn na burze v Holandsku kupovat nějak šikovněji...
Ale v historii bylo i hůře, po prvním ropném šoku v roce 1973 byly i v Německu dálnice prázdné se zákazem zbytné jízdy. Stačí trochu zagooglit na internetu. A po druhém ropném šoku v roce 1981 byla v USA uzákoněna (prezident Ronald Reagan) nejvyšší rychlost na dálnici 70 miles/hour (113 km/hod) z důvodu úspory paliva. A zůstala dodnes.....
A k ceně, současná cena plynu na burze v Holandsku je taková, že pouze plyn + daně bez marže a nákladů na přepravu jsou ve výši 50 CZK/kg. A co s tím chcete dělat? Jasně, v létě 2020 byla cena 5 EUR/MWh dnes je 100 EUR/MWh, tj. 20x výše.
S ekologií sem nechoďte, nemá to s ní nic společného. Metan je 25x účinější skleníkový plyn než CO2. A stačí, když se započítají úniky při těžbě a přepravě a novodobý benzínový motor z toho srovnání vyjde prostě lépe. Kdo nevěří - výpočet je v diskusi níže.
také jsem psal mail viz. níže
také jsem psal mail viz. níže
také jsem psal mail viz. níže
také jsem psal mail viz. níže
Dobrý den, kdy něco uděláte s přemrštěnými cenami CNG na čerpacích místech v Česku? Víte vůbec, za kolik my, majitelé eko vozidel momentálně tankujeme? Všude se řeší benzín a nafta, na nás se s prominutím sere. Mimochodem my jsme si do zásoby natankovat do kanystrů pod tlakem 300 atm. ani nemohli.
také jsem psal mail:
také jsem psal mail:
velkoobchodní cena 100 EUR/MWh (teď je vyšší), energie 10,55 kW/m3, 1m3 je tedy za 1,055 EUR. A 1kg je tedy za 1.4x1.055=1,477 EUR. Se spotřební daní 3,92 CZK na 1 kg je to při kurzu 24,83 CZK/EUR cena 40,59 CZK. A teď DPH 21% je zhruba 50 CZK. Jen čistý plyn bez marže a nákladů.
Takovým zdražením CNG se staly naše auta neprodejná, cena 99,90 Kč za 1 kg v Českém Těšíně je naprostá lichva s ekologickými pohonnými hmotami.
Já už jsem přepnul na benzín. Na plyn jezdím teď při těchto cenách kilometr za 4,-kč. Na benzín i při těchto cenách jezdím kilometr za 3,-kč. Takže nemám na výběr.
Ahoj.Ty ceny jsou strašný.Taky jsem poslat dotaz na informace@mfcr.cz , odpověděli,že se tím budou zabývat a dají mi vědět...No, nedělám si iluze ,že to něco změní, ale apoň jsem to zkusil...
Ahoj,
Prečo sa nikde v ČR nedá nájsť vysvetlenie k aktuálnym cenám CNG? Žiadne články, správy... mám pocit, že diskusia je len na tejto stránke. Neverím, že ČR nakupuje drahší plyn ako PL, SK, AT, GR, kde je cena stále normálna, resp. prijateľná.
Ahoj.Firma Bonett zklamala.Objednal jsem si kartu,s tím,že budu tankovat levněji CNG,ale není tomu tak.O 12,- korun na kg dražší než kde jinde.Bonett jsou zloději.Jsem z Karlovarská.
Ahoj jsem z Liberce a cng cena , innogy 58,90 a bonett 69,90 ,- za mě velké zklamání , protože cena sk je 1,2,- e ,Rakousko 1,5,- e ,nemecko 1,24 ,- e ,madarsko 52,- Kč ,Rumunsko 27,- Kč, Bulharsko 14,- Kč jak je možné ze v okolních státech je levněji , pořad se píše musíme snižovat emise ale stát nepodporuje cng ? Je to smutné ale příště si koupím auto na naftu a společnost Bonet jsou u me zlodějové 1 kategorie a stát je podporuje …proč stát nepodporuje ekologické auta na cng ? Je mě záhada ze před 4 roky se psalo ze zastropuji cenu cng , další sliby které nikdy nesplní ….. Co udělat protest , stávku zablokovat pumpu na cng v Praze ???? Třeba si nas někdo všimne ? A zjistit proč je cng tak drahé u nas ? A zjisti ceny v zahraničí ?
Na webu gas-tankstellen.de, někdy funguje ale podivně. Na androidu aplikace gibgas, ta je celkem spolehlivá.
Ahoj, nevite jestli jsou nekde na webu dostupne aktualní ceny CNG v zahranici? Napr. jako tato stranka, ale pro Nemecko.
Kolega tady nechával emailovou adresu na ministerstvo průmyslu, ale ceny marží sleduje ministerstvo financí. Kdo chce z vlastní iniciativy přispět svým podílem k tomu, aby se ceny marží u Cng začaly též prověřovat, tak kontaktujte ministerstvo financí a napište krátký email ohledně problematiky. informace@mfcr.cz
Kolega tady nechával emailovou adresu na ministerstvo průmyslu, ale ceny marží sleduje ministerstvo financí. Kdo chce z vlastní iniciaticy přispět svým podílem k tomu, aby se ceny marží u Cng začaly též prověřovat, tak kontaktujte ministerstvo financí a napište krátký email ohledně problematiky. informace@mfcr.cz
Cng v Praze na padesátém 87,90 mol na jelenách 69,90 hrůza poslední nádrž a pak jezdím na benzin
auta na CNG se stanou neprodejné.co s tím?cena CNG,to je snad zlý sen.
Je to hnus, dnes v Lounech kg cng 59.90 Kč
No myslím že už je čas přepnout trvale na benzín.
Celý život preferuji alternativní paliva. Po revoluci jsme dováželi a montovali s kolegou LPG. Když se začala objevovat auta na CNG a škodovka to začala podporovat, přešel jsem na CNG. Jednak jsem jezdil levněji a za druhé možná šetřil životní prostředí. Teď je mi to už vše jedno. Stát nás, co jsme ochotni investovat do aut s ekologickým pohonem, hodil přes palubu. Nenažraní zmrdi chtějí za 1Kg plynu více než 60,-Kč. Naštěstí mám více automobilů, tak budu jezdit s benzínem. Až mne naserou, tak koupím diesely a budu tam lít olej na smažení. No, ti co mne znají, ví že je to nadsázka, ale kdo ví?
O to hůře, Orbán se vytahuje jaké má smlouvy s Ruskem ohledně nákupních cen zemního plynu a zde MOL tedy Innogy prodává CNG za jedny z nejvyšších cen v České republice. Na co si platíme Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ? V Německu ceny okolo 1,2 eura u nás 60 Kč za kg ? Není tohle už lichva ?
Inoggy už není RWE, nýbrž maďarský MOL
Tankuji v Německu, cena cca 28 Kč. Klasika v ČR, cokoliv má nějakou budoucnost, stane se byznysem pro několik jedinců nebo firem
spamujte ministerstvo PO ať řeší tu marži - ministr@mpo.cz, posta@mpo.cz
Pište maily na ministerstvo průmyslu a obchodu(posta@mpo.cz), všechny okolní státy mají CNG do 30 korun a u nás si jedou ultra marži, brečte na patřičná ministerstva a politikům samotným.. tak je aspoň nějaká šance že se něco změní.
To jsou zákony trhu.
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
Hm tak u nas z hodiny na hodinu o 10 Kč nahoru. Může mi někdo vysvětlit ty rozdíly v ČR ? Rozdíl 60 Kč ?
42 Kč za kg je stále ekvivalent 30 Kč za litr benzínu. Ale 97 Kč za kilo je zlodějina, nic jiného.
@Tom: 35 Kč? to je skoro zadarmo...
@Tom: 35 Kč? to je skoro zadarmo...
Proč pumpa v Budějovicích, Novohradská udává cenu 28,00/kg, ve čtvrtek 17.2.2022 35,00/kg !!!
Protože Innogy teda RWE nejspíš neumí nakupovat zemní plyn, v Německu to ale nejspíš umí, tam jsou ceny pod 30 Kč/kg. Jaké překvapení.
Tak nevím , když v prosinci stálo 1.kg 27,-kč a od ledna je navíc 21% dph , tak mi to vychází na necelých 33,-kč. Proč tedy stojí 38,-kč ? A někde i mnohem víc. To je navýšení o 40%.
Na naší nejbližší CNG stanici je nyní cena 59 Kč za kg. Při spotřebě 5.5 kg cng na 100km zdražení beru jako podraz. Vživotĕ už nenatlačím tolik peněz do ekologického auta, když nyní můžu se svým starým TDI jezdit minimálně o 1/3 levněji. Je to hnus, kde je podpora všech těch ekologických ptákovin? Upřímně mi začíná být jedno, zdali kvůli nynějšímu provozu mé ho stařičkého TDI nepřežije jeden lední medvěd, protože ho klepne tající kra na Severním pólu.
Na naší nejbližší CNG stanici je nyní cena 59 Kč za kg. Při spotřebě 5.5 kg cng na 100km zdražení beru jako podraz. Vživotĕ už nenatlačím tolik peněz do ekologického auta, když nyní můžu se svým starým TDI jezdit minimálně o 1/3 levněji. Je to hnus, kde je podpora všech těch ekologických ptákovin? Upřímně mi začíná být jedno, zdali kvůli nynějšímu provozu mého stařičkého TDI nepřežije jeden lední medvěd, protože ho klepne tající kra na Severním pólu.
@Pavel: Proč? To nemáte v okolí stanici s cenou pod nebo rovno N95?
@Roman: To bude asi tím, že za listopad a prosinec bylo DPH na CNG 0%. Jinými slovy, pokud jste plátcem DPH tak jste měl pořád stejnou cenu a užetřili jen neplátci DPH. Od ledna je opět DPH 21% a proto došlo opět k navýšení ceny.
Dokáže mi někdo vysvětlit fakturu od Bonettu za prosinec s 0% DPH, když cena na stojanu byla vč. DPH? To stejné od PPAS za listopad. Nějak tomu nerozumím.
Od ledna jezdím na benzín s CNG vozem.
Tak s ekologií to nemá nic společného, methan je 25x účinnější skleníkový plyn než CO2. Takže když má 1.5 TSI 123g CO2 na km a stejný G-TEC 105g CO2 na km, tak stačí emise pouhých 72g methanu na 100km, aby se Vám ty auta emisně vyrovnala. No a protože při těžbě, transportu a distribuci unikne asi 3,7%, tak při spotřebě 3,5kg na 100km, jsou úniky 0,037x3,5x1000=129g methanu. Takže závěr 129g>72g, emisně benzíňák zatěžuje méně než CNG G-TEC.
je to sila co se v teto zemi děje! jak psal pán níže, v jinych statech ceny kolem 1eura.politici a EU jsou potichu.asi bude huř
Neni se čemu divit, platí to už léta, že peníze jsou vždy až na prvním místě... a ekologie až na ocase... jen politici o ní žvástají když se jim to hodí.
Že raději nemám auto na LPG. To bych jezdil za babku , zatímco teď na CNG jezdím dráž než na benzín.
The most greedy bunch of companies can be found in The Czech Republic! Austria and Germany selling CNG at €1, but Czechs pay €1.5-2!! Wow! Great logic!
Pozor! Benešov 69,90/kg!!!!!!!!!
Aby cena začala klesat, tak při dané nabídce plynu by musela začít klesat poptávka po plynu anebo při dané poptávce by se musela zvyšovat nabídka plynu na trhu (evropském, světovém). U CNG další věc je, že při výrobě stlačeného plynu se spotřebovává aktuálně drahá elektřina, což se také promítá do ceny. Vzhledem k budoucí rostoucí poptávce po plynu v souvislosti s green dealem a vztahům s Ruskem to nevidím optimisticky. Toť můj laický názor. Rád bych se mýlil.
Je nějaká šance že to půjde dolů ?
Možná ty CNG autobusy taky začnou jezdit pouze na naftu. Předpokládám, že by mohly mít taky plnohodnotné nárže.
Když vidím, kam to dotáhl Dopravní podnik města Děčína - 55,60 Kč/kg, nevím zda se smát nebo brečet. Nechci vidět jejich plánování, resp. hospodaření, jelikož nejsou schopní zajistit ani řidiče na pravidelných linkách ... Naštěstí mám též plnohodnou nádrž na benzin.
Jen žádné hysterické výlevy. Pokud se chce někdo zbavit kvalitního vozu na CNG, rád další koupím.
V Malenovicích u Makra je benzínka,kde je CNG za 32,90kč.Jediná alternativa pro okres UH
Uherské Hradiště Autospol 53,30 za kg. Od teď pouze na benzín. Kdo chce kam, pomozme mu tam! Mám naštěstí auto s nádrží na 55l benzinu. Chudáci ti, co už mají jen na 10l....
Chudáci ti, co nemají volbu. Nevím, co bych dělal jen s 10-ti litrovou nádrží na benzín.
No tak to můžu rovnou přepnout na benzín.
Tak to vypadá, že INNOGY a EON se rozhodly auta na CNG opravdu kompletně pohřbít. Když se k tomu podívám na ten cenový rozdíl minimálně 5Kč za kg oproti čerpačkám v německu, tak si uvědomím tu neskutečnout českou nenažranost. Nebo je tu jiné INNOGY a EON než v reichu ?
Tak velmi brzy se budou vrakoviště plnit auty na CNG, neboť při těchto cenách to přestává dávat smysl. Hlavně, že se začíná zakazovat topit dřevem ve starších kotlích. Ach jo ????
Tak jsem byl asi před týdnem na Černokostelecké a málem mě kleplo , cena 68,-za kg.
Tak jsem byl asi před týdnem na ernokostelecké
Kyjov 56,50Kč...k zblití!!
Po novém roku nám bude z těch cen asi do pláče. Ať žije ekologie
Mám Doblo 1,4. Spotřeba 7.kg na 100.km. Při současných cenách se to skoro už nevyplatí.
Re: Passat 1,4 TSI Ecofuel - s přídavnou nádrží zkušenost nemám, nikde jsem o tom neslyšel a dost pochybuji, že by to byla schválená úprava tzn. že by se nemusela draze schvalovat individuální přestavba. Passat má s 21kg poměrně velkou nádrž, na druhou stranu je oproti populární Octávii docela hodně rozežraný, ale i tak se dá s lehkou nohou dostat až na 3,7kg/100km a tedy přes 500km (v cizině až 600km). Problém je, že u nás jsou plničky ve srovnání se západními zeměmi naprosto tragické - když přijedete do plničky na pumpě v Německu, Rakousku, Švýcarsku, tak nádrž máte plnou za 1-2 min. a budete tam mít zpravidla 22 kg (např. Aral Mnichov u Westparku, navíc 100% bio-metan), někde i přes 23 kg (Migrol Martigny Švýcarsko). U nás to všichni známe - s výjimkou zimy max. těch 20-21kg (spíše Bonett, ale nejen jako provozovatel), u levných plniček (se stojany např. od Adastu) zpravidla jen 19-20kg (jednou i 18kg), a doba plnění snad všude min. 3-5 minut...
Taky jsem byl v šoku, když jsem tu cenu zahlédl na totemu, kdyby to bylo celý příští rok vůbec bych se nezlobil.
CNG s nulovou sazbou DPH od 1.11.2021: Aktuální cena 26,78 Kč za kg!!! Konec hlášení.
Zdravim vsechny, mam dotaz proc vsude v Evrope je cena CNG i v prepoctu podstatne levnejsi?
Dobrý den, má někdo zkušenost s přídavnou nádrží u VW Passat 1,4 TSI Ecofuel? Natankuji vždy jen 20-21 kg, víc tam nedám? Kde je kolem Brna nejlevnější CNG kromě Adamova za 25/1 kg ? Info na email flicour@email.cz Díky.
Tenhle růst cen je poslední hřebík pro smysluplné použití cng v autě. A ekologie zapláče. Elektřina jde také nahoru, tomu říkám Green deal!
Vypadá, že Sally Truck je rekordmanem v ceně CNG, Olomouc 46,90 Kč/kg, oproti ostatním, kteří jsou v rozmezí 32,40 - 33,50 Kč/kg. Doposud drželi nejnižší cenu oproti jiným prodejcům v Olomouci, ale teď to super napálily. Takže, tam už radši nejezdím tankovat a vypadá, že nejsem sám. Asi to raději zavřou.
Čekal jsem zvýšení cen, ale že Innogy zdraží o 15%, když se pyšní zvyžováním u běžných odběratelů o 5% protože mají výhodné dlouhodobé smlouvy, je pro CNG vražedné.
Včera Zdiby Sally Truck Hrubý 56,90 kč, zatím asi rekord v okolí.
Předpokládám, že provozovatelé CNG stanic, kteří si včas nezajistili dlouhodobé smlouvy dopadnou úplně stejně. Celé roky to bylo výhodnější, teď se to obrátilo v nevýhodu. Začne koloběh, vysoká cena, nízký obrat, vyšší ztráty a tak dokola. Uvidíme jak zareagují CNG stanice velkých dodavatelů plynu jako je Innogy, EON, Pražská plynárenská, zda CNG pohřbí úplně.
Dobrý den, mám nejspíš bláhový dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, proč cena CNG v Klecanech (autodoprava Hrubý/Sally Truck) tak raketově vzrostla? Běžně jsem tankovala za 28,(něco) minulý týden už to bylo 31,(něco) a teď je to 38,90... Málem mi vypadly oči z důlků...:D
Ty ceny posledni dobou fakt des... Makro Stodulky nove 27,50 Kc/kg (byvalo za 23,50 Kc/kg). Vestec u Prahy nove 27 Kc/kg (byvalo 23,90 Kc/kg). Rekl bych, ze vyhoda CNG pomalu zacina mizet :-(
Ceny CNG teď v poslední době nehorázně vzrostly. Za poslední týden z 27,90 na 31,50 a dnes již na 31,70????????♀️ Je z toho cítit tlak na snížení aut na CNG
Tak nám asi končí milostivé období, cena 29,90 už není dobrá. Sice 1,4 násobek hodnoty oproti benzinu , ale i tak je to na uváženou , revize , tlaková nádoba , nižší dojezd , o kousek delší tankování , zákazy do garáži ( leckdy nesmyslné - CNG stoupá vzhůru tudíž nemůže vytvořit výbušnou mez) a teď ta cena zemního plynu na trhu…
Zdravím, jsou v ČR už stanice CNG, kde lze natankovat čisté bioCNG? Děkuji.
Mirku, záleží na tom jaké máte auto, ale dle vámi uvedeným údajům mě to vychází, že máte spotřebu cca 10,6 l/100km LPG, což při ceně u nás 12,- kč/l dělá náklad na 100 km 127,- Kč. Kdybyste jezdil například Octavií na CNG, která má spotřebu cca 3,8l/100km CNG, což při ceně 24,5 Kč/l dělá náklad 93,- Kč/100 km. Jízda na CNG je tedy levnější. A bylo daleko lépe, když CNG stálo 19,9 Kč když jsem na tento pohon začínal jezdit. Přesto je stále CNG nejlevnějším palivem na trhu.
Pořád tomu nějak nerozumím. Všude se uvádí, jak je CNG nejlevnější, ale LPG mi pořád vychází levněji i s cenou benzinu. Jezdím na LPG rok a ceny za litr jsou kolem 10,90-12 Kč a i když k tomu připočtu benzin na rozjezd, pořád jezdím levněji, než uvedených 18 Kč/l. Nádrž 33 litrů naplním za 350 Kč a najedu na ni 350 km. Navíc síť LPG stanic je bohatší. Už jsem se svým autem najezdil přes 120000 km na LPG a pořád nechápu v čem je to CNG levnější...
Ceny u nás jsou všeobecně přemrštěné .To volá
Dobrý den Viktore, plnička v Popůvkách bude otevřena během srpna.
Informace ohledne planovane nove stanici. Nova CNG stanice bude "snad" tento rok - 2016 na cerpacke D-OIL v Popuvkach. je tam uz nejaka priprava, ale na cerpacke mi nevedeli povedat, kedy to bude funkcne.... tak snad to EON dotahne...
Tankování na nové stanici v Brně DPMB je fajn, tlak je lepší než na 50 metrů vzdálené další stanici na Benzině. Jen je škoda, ža na druhé straně Brna není nic. Od centra směr na Královo Pole, Řečkovice, Bystrc, Kohoutovice......ani na výjezdu směrem Svitavy, kde jezdí tisíce aut denně, stále ani jedna.
Dnes jsem tankoval v Tišnově a mají novou cenu, snížili na 24,50 Kč.
V Praze Jinonicích od 1.2.2016 cena při platbě v hotovosti 22,00 Kč/kg
V Tíšnově mají novou cenu - 25,80 Kč.
Tak cena nafty dnes u ONO 22,90 Kč a v třeba v Tišnově za kg plynu 26,90 Kč. Trochu divné jsou teď ceny plynu.
Jestli nezlevníte plyn, žádný nárust se konat nebude a návratnost investic do sítě stanic a všeho dalšího se výrazně protáhne. Nafta už se dá koupit za 23,70 Kč a podle všeho to zdaleka není konečná cena.
23 za kg je super info. Byl jsem tam drive s kartou CNG maji tam fronty, hodne taxiku....
V Praze Jinonicích je při platbě v hotovosti cena 23,00
Kdy bude stat CNG 23.90 Kc. Nafta je vyhodnejsi !!!
Vozidla na CNG by konecne mohla jezdit v jizdnim pruhu pro TAXI a BUS !
Ropa jde dolu pod 40$. Co na to plyn, potazmo CNG ??? Cenu CNG porovnavejme s naftou a LPG. Na vesnicich chystaji drevo na zimu, proc ???
V dnešním Právu píší, že od září bude pro veřejnost otevřena i stanice v Dopravním podniku města Brna ve Slatině.
Schváleno, díky!
Fotku jsem náhrál ke stanici Brno Opavská. Ale musí ji někdo schválit, aby se zobrazila.
Nenašel by se nikdo, kdo by nám vyfotil?
Dobrý den, chtěl bych případné uživatele automobilů na CNG požádat touto cestou o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu. Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/. Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku. Martin Pávis
Dobrý den, info nové stanici v Brně (http://www.cngplus.cz/cerpaci-a-plnici-stanice/107-brno-depo-ceske-posty.html) jsme psali ihned po otevření na Facebooku, stále čekáme na slíbenou tiskovou zprávu a foto od provozovatele. Nenašel by se nikdo, kdo by nám vyfotil?
Možná by neškodilo nějaké info, že byla otevřena nová stanice v Brně. Když se otvírá v Praze, to píšete hned ... :)
Tak v Budějcích zdražení o celou korunu. Jestli to myslej vážně, tak bude vzhledem k ceně nafty brzy s CNG projekty amen...
Jak to dopadne v Semilech? Bude tam podle mého Eon.
Mám pocit že rozdíl v ceně jednotlivých stanic skoro čtyři koruny je moc. Jsem zvědav když jde ropa i plyn dolů jak se to projeví na cenách cng. Mám pocit že demontáž stanice v Semilech také souvisí s cenou. Jak to dopadne? Bude tam
Tak v Brně - Slatině už taky mají 27,50.
Tato cenova politika povede k masovemu rozsireni domacich plnicek. RWE evidentne kopiruje ceny ropy a mysli si ze to budeme trpet! Jikov se musi pripravit na zvysenou poptavku. Ja budu prvni.
dobrý den, chci se zeptat jak to vypadá v kolíně. už je tam postavená asi cca 2 měsice ,ale ještě není otevřená .
Tak teď už jsem fakt naštvaný!!! Co je to za ceny v Hradci Králové Mladé Boleslavi Semilech a Ústí nad Labem? To si fakt někdo dělá srandu?!!!
Dobrý den, pokud nemáme informaci o změně ceny od provozovatele, provádíme aktualizace vždy k prvnímu v měsíci. Děkujeme za pochopení
Uvadite cenu v Kladne 26,10 (30.5.14) ale na stojanu maji 26,70. Jak to?
Myslím že jak se prodá pár škodovek na CNG tak poletí cena nahoru a proto se to nebude pak vyplácet. Notabene pokud Rusko utne plyn a budem dotovat Ukrajinu. Prostě tento obor bude stále na pokraji zájmu.
Vážení co se děje? Všude se plyn zlevňuje, a to i vdomácnostech a tady se zdražuje. Je to vůbec možné. Není to zase nějaký kartel!!!!!!
Petře, myslíte tohle? http://www.cngplus.cz/mapa-cng-stanic.html
nebylo by možné vytvořit i celkovou mapu čr, ve které by byly vidět všechny cng benzínky? abych nemusel hledat podle měst?
Václave, samozřejmě je to možné, jen je třeba zvážit výchozí podmínky - viz např. http://www.cngplus.cz/poradna/domaci-plnici-stanice.html
Proč je ten plyn tak drahej. Kdyby si všichni uživatelé, kteří mají doma plynovou přípojku, tankovali doma, tak to by teprve byla úspora. Je něco takového vůbec možné?
Je to kvůli tomu, že prozatím v těchto místech není konkurence. Bohužel tomu tak je i ve více případech :(
Plzeň a Karlovy Vary jsou o 3Kč dražší !!!! než je průměr.... nechápu proč . Každopádně je to důvod, proč do vozidla s pohonem cng nejdu ..
Nějak nevidím snižování ceny plynu na trhu.