B2D06E5F-4E59-42AF-BBE6-B294FC1F4B19
CCA668BF-54EF-45F0-910B-0CD56AE01DF6
48D2F401-E6C7-455B-8A2C-DEB8CF1F875A
234F8DAB-4751-412D-B47C-3C75075F405B
3C1EFBBD-DF45-4C87-989F-42D2AD556FDF
A210558E-F18C-435D-A8EE-53DB50070D35
4D178814-2EC5-43F8-8BB2-C47CD7D1414C
D1082B85-67CD-42D2-B054-0FA1E9EBA160
B0FA09C0-47F9-4B67-A23C-10C1E445771A
+
11C11DE6-611B-4A2D-A95B-E467A5015B8C
F3C7F1D4-2DB5-4AA2-99D9-BF4554AA26DF
5F2A4A32-B17C-4D80-9F55-5E1C63643221
8960B4BF-18F6-4777-9CE1-31636656D4A5

Vše o Scale G-TEC včetně jízdních dojmů

pondělí, 8. června 2020, 13:57

Škoda Scala je pro český trh velmi důležitým modelem. V prvních 5 měsících tohoto roku vykazuje v pořadí prodejů třetí příčku s téměř 3 tisíci kusy, což je cca 4% všech registrací nových vozidel. Po loňské premiéře v Berlíně jsme měli konečně možnost vůz vyzkoušet naživo a v současnosti si je možné jej nejen objednat, ale i koupit jako skladový vůz.

Vůz je v pořizovací ceně o 30 tis. Kč dražší než benzínová 70 kW verze a o 30 tis. Kč levnější, než naftová 85 kW verze. Důležité jsou nicméně především celkové náklady na provoz.

Připravili jsme pro Vás 2 základní příklady:

  • Příklad A - auto pro podnikání, jezdím 50.000 km/rok, min. 5 let užívání, plátce DPH. Úspora s CNG verzí 135.000 Kč -141.000 Kč za dobu užívání ve srovnání s benzínem či naftou.
  • Příklad B - auto pro rodinu, jezdím 25.000 km/rok, min. 10 let užívání. Úspora s CNG verzí přes 210.000 Kč za dobu užívání ve srovnání s benzínem či naftou.

Papírově nejslabší motor (66 kW) není vlastně vůbec líný, jak bychom si mohli myslet. Navíc i z jiných testů vyplývá, že daný motor má ve skutečnosti dává reálný výkon 77 kW (po měření na motorové brzdě). To ostatně potvrzují i jízdní dojmy. Motor se ochotně vytáčí, je pružný již od 1500 ot. a řidič se s ním rozhodně nenudí. My jsme testovali vůz zapůjčený prodejcem společností Araver na krátkém 14 km okruhu v reálném provozu, nicméně odhadujeme, že dostat se na reálných 3,5 kg/100 km nebude žádný problém. Hodnotu ostatně potvrzuje i prodejce při jízdě po dálnici.

Subjektivně hodnotíme design za velmi povedený, ovládání je velmi intuitivní, ergonomie na jedničku. Českou motoristickou veřejnost potěší obří zavazadlový prostor a to dokonce i ve verzi s CNG, je po sklopení v podstatě rovná plocha. I přes velkorysý úložný prostor cestující na zadních sedadlech netrpí. Po nastavení na postavu 186 cm je před koleny stále min. 10 cm volného prostoru, což je více než v Octavii III.

Jak jsme zvyklí z předchozích G-Tec modelů, plnění plynu je pod víčkem společně s benzínem, přístrojová deska má 2 ukazatele paliva - jedno na CNG a jedno na benzín. Provoz na CNG poznáte pouze rozsvícenou kontrolkou, v jízdním projevu je rozdíl sotva postřehnutelný, stejně jako přepínání mezi palivy. Vůz až do venkovní teploty -10 stupňů startuje na plyn, jízdu na benzín tedy poznáte pouze při vyčerpání nádrže s CNG či po načerpání, kdy cca 2 km jede auto na benzín a testuje se kvalita plynu. CNG verze má předepsaný servisní interval 15 000 km, tajným tipem je tedy předplacení servisu, kdy je částka shodná s benzínovou či naftovou verzí.

Po velmi kladných ohlasech Octavie G-Tech věříme, že duo Scala a Kamiq v CNG verzi bude trhákem i v nižším automobilovém segmentu a jasnou ekonomickou a ekologickou volbou.

 

 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.