IMG_7007
IMG_7003
IMG_7005
IMG_7006
IMG_7008
IMG_7009
IMG_7011
IMG_7037
IMG_7022

Šetřílek s vysokým komfortem - první dojmy z provozu VW Golf TGI

pátek, 26. července 2019, 18:06

Trvalo to dlouho a byli jsme velmi netrpěliví. Ale po dlouhé odmlce a nemožnosti objednávat CNG verze z koncernu VW jsme dostali příležitost otestovat nový VW Golf TGI s jinou konfigurací nádrží a novým motorem 1,5 l.

Již s minulou verzí jsme absolvovali zcela bezproblémových 120.000 km, kdy se na celém vozidle neprojevila žádná závada. Ano, doslova žádná. Všichni si zvykli a oblíbili poměrně živý motor s výkonem 81 kW, dlouhodobé spotřeby se pohybovaly kolem 3,5 kg/100 km za výrazného podílu mimoměstských tras. Při udávané spotřebě bylo běžné ujet až 420 km na jednu plynovou nádrž, k dispozici byla dále plnohodnotná nádrž na 50 l benzínu. Teď je vše jinak. Z venku jsou vidět pouze kosmetické úpravy, ale nový motor 1,5 má vyšší výkon 96 kW, přitom již u syrového vozu je možné pozorovat potenciál na další snížení spotřeby o cca 0,3 kg/100 km v porovnání s minulým modelem.

Pro naše testování jsme čekali, až zapůjčený vůz společností CNG Expert bude mít alespoň 3000 km. Vybrali jsme referenční běžnou trasu z Písku do Moravské Třebové a zpět, tankujeme u čerpací stanice E.ONu a vyrážíme. Již jen existence dalších stanic po cestě je důkazem, že síť plnicích míst pro uživatele plynových aut je opravdu komfortní. Kromě dvou stanic E.ONu v Písku je možné na trase natankovat v Táboře, Pehřimově, Humpolci, v Havlíčkově Brodě a ve Svitavách – poslední dvě plničky jsou provozované společností Bonett.

Během cesty jsme se střídali dva jako řidiči a celkově dosažená spotřeba 3,2 kg/100 km v běžném provozu přes Vysočinu byla příjemným překvapením. Ačkoliv se to nezdá, navýšení nádrže na plyn je obrovským přínosem a je možné dosahovat 520 km pouze na plyn. Benzínová nádrž se zmenšila v novém voze na 9 l, ale upřímně, je to zcela dostačující. Ani v plnohodnotné nádrži u minulé verze si většina řidičů nedržela více paliva, pouze ve vyjímečných případech, např. při cestě do Chorvatska, budete muset častěji čerpat benzín.

Na přiložených charakteristikách je vidět, jaké byly Světem motorů naměřeny výkonové parametry Octavie. Pro Golf budou podobné. Vozidlo bylo vybaveno sedmistupňovou automatickou převodovkou, která hladce mění jednotlivé převody tak, jak je potřeba. Kdo by chtěl řídit jinak, může buď přepnout do sportovního módu, který drží motor ve vyšších otáčkách a odezva na povel plynového pedálu je okamžitá, nebo je možné řadit “ručně” a volit si převody dle libosti.

Vůz byl v plné výbavě s různými asistenty, například na udržování v jízdním pruhu, a s adaptivním tempomatem. Tyto funkce mohou být významným bezpečnostím prvkem na dálnicích a mohou pomoci v případě únavy či nepozornosti. Výborná jsou také adaptivní LED světla, která si vycloňují protijedoucí auta a není třeba přepínat z dálkových na potkávací režim. Příjemné je i bezklíčkové odemykání, na to si člověk zvykne ihned. Zabudovaná navigace je také komfortním prvkem, velkým problémem alespoň v ČR jsou však data. Při nízké úrovni paliva se Vás sice systém zeptá, zda chcete najít nejbližší stanice i na CNG, ale třeba u Tábora nám nenašel ani jednu stanici, kolem Písku do 50 km udává místo Silmetu u Milína stanici o 1,5 km dále, kde žádný plyn není. To bohužel činí tento komfortní prvek zcela nepoužitelným a znamená ostudu pro VW. Jedinou záchranou může být zrcadlení telefonu a využití jiné aplikace s přehledem CNG stanic, doporučit můžeme evropskou gibgas.de.

Co tedy říci na závěr? Auto samo je jistotou držící si hodnotu a jízda s ním je radostí. Vyšší výkon, dojezd na plyn, snížená spotřeba a produkované emise jsou rozhodně krok správným směrem a podle našeho názoru je CNG bezkonkurenční volbou mezi aktuální nabídkou možných pohonů.

 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.