Průkopník jede dál - Audi A3 g-tron

úterý, 7. dubna 2020, 12:10

Pro mnohé představuje nedostižný sen či luxusní zbytečnost, ve skutečnosti to však byl veledůležitý pilotní projekt pro koncern VW, ze kterého inspiraci čerpají ostatní cenově dostupnější alternativy jako Škoda Octavia, VW Golf či Seat Leon. Řeč je o Audi A3.

První CNG motor s objemem 1,4 l a výkonem 81 kW byl vyjímečný svojí spolehlivostí. Kvalitu potvrzuje nejen test Autobildu po 100 tis. km, kdy vůz s přehledem pokořil všechny své rivaly, ale také často až půlmiliónové bezproblémové nájezdy v případě Octavie G-Tec.

Při používání klasického CNG ze zemního plynu jsou reálné úspory CO2 na úrovni 25% proti benzínu, pokud by se používal biometan, tak dosahují až 90%. Audi šlo však vlastní cestou, ještě převratnější. Ve svém provozu ve Wehrle na výrobu syntetického metanu dokonce odčerpávají CO2 z atmosféry a tento plyn spotřebovávají.

Celkově koncepce Audi prokazuje, že je nejen technicky přijatelná, spolehlivá a bezpečná, ale že je i přínosná pro redukci emisí z dopravy. Bohužel současná metodika EU pro výpočet emisí tento přístup nezohledňuje a pro automobilky z pohledu jejich emisních cílů není potřebným přínosem.

Audi A3 g-tron s pohonem na CNG se bude dále nabízet i v nové generaci vozu, která byla představena zkraje tohoto roku. Celý vůz bude digitálnější, jízdní vlastnosti vyladěné ještě na vyšší úroveň a k dispozici bude celá řada jízdních asistentů zvyšujících bezpečnost či komfort posádky.

Nový model bude mít shodnou konfiguraci motoru a nádrží, jako koncernoví sourozenci, tj. přeplňovaný motor 1,5 l o výkonu 96 kW, u kterého se v porovnání s předchozí 1,4 l  generací reálně snížila spotřeba o 0,3 kg/100 km. Nádrže jsou již standardně kompozitové a nehrozí jakékoliv problémy s korozí. Jejich objem bude 17,7 kg umožňující dojezd až 520 km. Jako rezerva slouží 9 l benzínová nádrž pro 150 km dojezd či starty v hlubokých mrazech pod mínus 10°C. Díky přirozeně nízké míře zplodin není vůz vybaven filtrem pevných částic, což se kladně projeví i v nízkých dlouhodobých servisních nákladech.

V bazarech je možné narazit na ojetiny i v ČR, na Tipcars je aktuálně v nabídce 7 vozidel od 375 tis. Kč (vůz z roku 2014 se 134 tis. km), najdete zde ovšem i nabídky za cenu přes 900 tis. Kč. Další možností je sáhnout po dovozech z okolních zemí, např. server mobile.de nabízí aktuálně 133 nabídek CNG Audi A3.

Více o novém modelu zde.
 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.