IVECO Bus získalo zakázku Consip na dodávku 80 minibusů Daily CNG

IVECO Bus získalo zakázku Consip na dodávku 80 minibusů Daily CNG

Dnes, 12:05

Společnost IVECO Bus oznámila, že získala zakázku č. 1 v rámci nedávného výběrového řízení organizovaného firmou Consip na dodávku minibusů poháněných zemním plynem (CNG). Zakázka se týká dodávky celkem 80 vozidel modelové řady Daily CNG: 30 vozidel městské třídy I a 50 vozidel meziměstské třídy II. Vybraný model je Daily 70C14 CNG s karoserií značky Indcar, vybrán pro svůj vysoký výkon a nízký dopad na životní prostředí — v souladu s aktuálními požadavky na udržitelnou mobilitu.

Všechny dodávané minibusy jsou vybaveny moderními technologiemi: 8stupňová automatická převodovka, zadní vzduchové odpružení, nádrže na metan s vysokou kapacitou pro delší dojezd. Kabina řidiče je oddělena, což zvyšuje bezpečnost a komfort řízení. Vozidla zároveň splňují nejnovější bezpečnostní normy a disponují pokročilými asistenčními systémy (ADAS), systémem potlačení požáru, systémem monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), ukazatelem trasy, palubním systémem AVM, kamerovým systémem CCTV a systémem pro počítání cestujících.

Giorgio Zino, Head of IVECO Bus Commercial Operations v Evropě, uvedl: „Získání této důležité zakázky od společnosti Consip potvrzuje význam a spolehlivost naší nabídky, zejména v segmentu vozidel poháněných metanem, kde máme bohaté zkušenosti. Minibusy Daily CNG představují konkrétní a efektivní řešení na podporu ekologické transformace veřejné dopravy, které spojuje environmentální udržitelnost, bezpečnost a komfort. Jsme hrdí na to, že můžeme aktivně přispívat k odpovědnějšímu modelu mobility, který slouží místním komunitám.“

Technické a provozní parametry

  • Městská třída I: navržena pro 14 sedících a 14 stojících cestujících, s vyhrazeným prostorem pro uživatele na invalidním vozíku s ruční rampou. Skořepinová sedadla jsou odolná vandalským zásahům.
  • Meziměstská třída II: nabízí 22 sedících, 5 stojících a prostor pro osoby se sníženou pohyblivostí, opět s ruční rampou. Ergonomická sedadla mají madla a jsou čalouněna látkou pro vyšší komfort.

Kompaktní rozměry (jak délka, tak šířka) a vysoká míra přizpůsobení činí vozidla Daily CNG velmi univerzálními pro městský i meziměstský provoz. Poskytují komfort, bezpečnost i provozní efektivitu.

Zakázka potvrzuje stále zájem o vozidla poháněná zemním plynem, které přinášejí snížení emisí CO₂ a NOx při zachování provozních podmínek běžných vozidel dieselového typu. Začleňování CNG vozidel do veřejné dopravy představuje jeden z praktických kroků k ekologičtějšímu provozu. „Z naší zkušenosti přechod na CNG významně snižuje náklady na provoz i údržbu a zároveň splňuje stále přísnější environmentální standardy,“ dodává Václav Holovčák, ­předseda představenstva Bonett Group