vsetin_2-1320x883

ČSAD Vsetín pořídilo pro Opavsko a Vítkovsko autobusy SOR na plyn,

úterý, 28. května 2019, 12:06

Společnost ČSAD Vsetín převezme v sobotu 8. června po půlročním odkladu autobusové linky na Opavsku a Vítkovsku v Moravskoslezském kraji. Firma pro tento účel pořídila 84 nových autobusů na zemní plyn (CNG) za téměř půl miliardy korun. Drtivá většina je od výrobce SOR Libchavy, několik kusů dodá Scania.

Na Opavsku nasadí ČSAD Vsetín do provozu 59 nových vozů, na Vítkovsku pak dalších 25. „Jedná se o v Česku dosud největší jednorázový nákup ekologických autobusů,“ uvedla dnes firma ze skupiny Z-Group Zdeňka Zemka v tiskové zprávě.

Část autobusů už dorazila do Opavy, další se sem postupně přemisťují. Jsou nízkopodlažní, klimatizované a vybavené wifi a zásuvkami. Odbavovací systém umožní platit několika různými způsoby, včetně bezkontaktní platební karty.

ČSAD Vsetín přebírá jako vítěz tendrů oblasti od dopravce TQM. Přechod přitom nebyl hladký, společnost TQM napadla tendr u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Přestože řidiči vesměs od stávajícího dopravce nepřecházejí k novému, ČSAD Vsetín slibuje, že dostatek řidičů zajistí.

„Dokážeme je v rámci skupiny postupně přeskupit podle toho, ve kterých soutěžích jsme uspěli a ve kterých naopak ne. Je to komplikované, ale je to řešitelné. V začátcích nám na přechodnou dobu pomohou i brigádníci,“ sdělil mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný.

V Moravskoslezském kraji zajišťuje ČSAD Vsetín autobusovou dopravu ještě v oblasti Jablunkovska a od loňského roku čerstvě i Novojičínska. Na Opavsko (cena 37,01 Kč/km) a Vítkovsko (36,98 Kč/km) měla firma podle představ kraje nastoupit už loni v prosinci, to se ale nestihlo a kraji vypomohl stávající dopravce TQM.

Stejné zpoždění nastalo i na Frýdecko-Místecku a Bílovecku. V každé oblasti byly důvody trochu jiné, společným jmenovatelem byl odklad či protažení tendru námitkami, doplňujícími dotazy, diskusemi s obcemi nebo podáním k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Roli zřejmě sehrála i neochota některých firem podepsat smlouvu narychlo během několika dní před začátkem loňských letních prázdnin.

Nejspíše jedna z posledních možností pořídit nové autobusy na CNG bude letos na podzim,“ upřesňuje Václav Holovčák, šéf skupiny Bonett. „V nejnovější výzvě zpracovávané Ministerstvem pro místní rozvoj však bude pravděpodobně určitý povinný podíl biometanu, který budou muset nové autobusy spotřebovat během udržitelnosti projektu. I na to se jako dodavatel CNG a CNG technologií připravujeme.

Volně ze zdroje: Zdopravy.cz