741ede11437ca57a963ae74de7363615.novy-caddy-stoji-na-stejne-podvozkove-platforme-jako-osmickovy-golf-soucasne-s-klasickym
maxresdefault
Volkswagen-Caddy (1)
Volkswagen-Caddy
vw_caddy_blue_front

Nové Caddy CNG - pokračování legendy

pátek, 3. dubna 2020, 10:56

Nový VW Caddy se již hlásí, i když v reálu si budeme muset ještě počkat. Nová generace legendárního vozu v mnoha provedeních již byla ohlášena a slibuje mnohé. Kromě celkové modernizace vozu se plánuje pokračování jeho CNG motorizace.

CNG verze tohoto vozu se začala poprvé prosazovat od roku 2006 v motorizaci 2,0 bez přeplňování, s reálnou spotřebou kolem 5-5,5 kg/100 km. Kromě krátké verze byla k dispozici i verze dlouhá s označením Maxi, obě karosářské varianty byly jak v užitkovém, tak osobním provedení s možností až 7 míst pro pasažéry.

Od roku 2015 se začal do vozů montovat o poznání živější přeplňovaný motor 1,4 TGI, který je známý z Octavie či VW Golf. Výkon papírově sice o moc nenarostl, reálně však přesahoval o dost více udávaných 81 kW, parametry měřené na motorových brzdách dokazovaly až 97 kW. Díky turbu získal vůz na příjemné pružnosti a spotřeba klesla na reálných 4.5 - 5 kg/100 km. Přece jen je to pracovní nástroj na přepravu nákladu a funkční krabicovitý tvar příliš aerodynamice nesvědčí. 

Zajímavostí byla možnost objednání vozu s motorem CNG  i ve variantě Camper se spacím prostorem a výbavou pro kemping. Caddy byly a jsou stále oblíbené, vzhledem k typu pohonu je jedinou konkurencí Fiat Doblo, který však zaostává spotřebou, pružností motoru a hlavně dojezdem. Caddy má tak velké nádrže na CNG, že je možné dosahovat dojezdů až 700 km.

Více se o novém VW Caddy můžete dozvědět zde.

 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.