ba475253382f3829b2be094a7ba59de6_resize=1959,1306_
bbd63d94be9e3f8288df98f9860348d1_resize=1959,1306_
49c3884be8ce31e0ba0eded019cba387_resize=1959,1306_
06db2015d6e735a9aa6217fa22432a94_resize=1960,1306_
482e045f703e348bade13ed6323aaf83_resize=1959,1306_
1dc6bf8a2b7d3ee48dab1a0e5d065182_resize=1959,1306_
787b87cc5e5736259a3a7e76e49e8815_resize=1959,1306_
a16d73f8a1ed30ed86078b3c616f049d_resize=1959,1306_

Král je mrtev, ať žije král

úterý, 12. listopadu 2019, 14:29

Tedy spíše královna. Dnes byl představen zásadní model automobilky Škoda Auto a zásadní model CNG trhu. Octavia je totiž nejprodávanější model automobilky bez ohledu na motorizaci, je nejprodávanějším modelem v ČR a tvoří téměř 70% všech registací nových CNG vozidel.

Co o něm víme?

CNG provedení bude k dispozici na konci roku 2020, jako obvykle dostanou přednost verze na tradiční paliva. Vůz bude vybaven motorem o objemu 1,5 l s výkonem 96 kW, z reálných zkušeností můžeme konstatovat, že oproti předchozí motorizaci 1,4 l klesla spotřeba o 0,3 - 0,5 kg/100 km a šetřílci jsou schopni jezdit i za 3,2 kg/100 km a čerpat jednou za 520 km.

Podle prvotních zpráv by sesterský model VW Golf měl dostat s 1,5 l motorem i mildhybridového pomocníka a tím by měla spotřeba klesnout o dalších 10%. Otázka je, zda to platí i pro CNG verzi a model Octavia. To co víme určitě nyní je to, že v současné nabídce je CNG provedení modelem s nejnižší produkcí CO2 v porovnání s ostatními motorizacemi, věříme, že si toto provenství udrží i nadále. Pokud by se naplnily plány plynárenských společností na zvýšení podílu obnovitelného biometanu, tak by např. při 20% zastoupení biometanu byla úspora CO2 v porovnání s benzínovou verzí neuvěřitelných 40%!

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.