8cb0a2d5275c3c8587a15173faee1430

Koncernový souboj MQB A0

pondělí, 27. ledna 2020, 10:31

Záhadná šifra v titulku má jednoduché vysvětlení. Koncern VW staví vozy na platformách různých typů a MQB A0 je společná platforma vozů Škoda Scala, VW Polo a Seat Ibiza. Všechny tyto vozy jsou nyní dostupné v CNG motorizaci. Nás v souvislosti s nově uvedeným ceníkem Scaly zajímalo, jak si vedou v přímém porovnání.

Rovnou říkáme, že je to trochu boj nerovný. Škoda Scala je vyspělý vůz překračující jako obvykle hranici své třídy a je jednoznačně nejmodernější z celé trojice. Všechny 3 modely jsou vybaveny shodnou motorizací 1,0 l o výkonu 66 kW. Jednáý se o přeplňovaný trojválec, který u všech značek koncernu VW platí za emisně nejčistší varianty. U Škodovky je současně nejslabší motorizací, u Seatu je možné zvolit ještě n benzínový 1,0 l o výkonu 59 kW. Uspořádání nádrží je vždy shodné, tzn. umožní dle výrobce cca 410 km na CNG a dalších cca 220 km na benzín. Potud společné rysy.

Z porovnání rozměrů je zřejmé, že zatímco Ibiza a Polo jsou si rozměrově podobné, Scala výrazně odskočila a nabízí o 300 mm větší délku, o 100 l větší zavazadlový rozměr a o 100 mm větší rozvor, který je hlavním předpokladem pro komfort cestujících. Pro zajímavost, rozvor Scaly je o pouhých cca 40 mm menší, než má sesterská Octavia.

Po ukončení výroby plynových modelů Citigo / Mii/up! jsou tyto vozy v podstatě nejmenšími, které lze v současné době pořídit. Základní model bude pravděpodobně Ibiza, která je s ohledem na výbavu nejlevnější variantou startujících na 372 900 Kč. Při snaze dovybavit vůz moderními systémy ze Scaly či Pola narazíme, v nabídce prostě chybí. Na druhou stranu je sympatickou základní, funkční a dostupnou variantou.

Scala je se svou cenou 462 900 Kč již v základu o 90 tis. Kč dražší než Ibiza, navíc nabízí vyšší výbavu se sériově obsaženými prvky jako Bi-LED světla, automatická klimatizace nebo elektrické stahování všech oken. Scala je však výrazně větší a má ambice stát se ideálním ekonomickým řešením i pro polykače kilometrů z obchodních firemních flotil.

VW Polo je v podstatě napůl cesty se základní cenou 419 000 Kč. Při dorovnání výbav však Scalu hravě dohání a disponuje dokonce možností vůz dovybavit rozsáhlou příplatkovou výbavou. Handikepem pak zůstávájí pouze jeho rozměry.   

Zajímavostí je, že všechny 3 modely nabízejí v podstatě shodný předplacený servis, který nerozlišuje mezi plynovou, benzinovou či naftovou verzí motoru.

Detailní informace najdete v následující tabulce.

 

 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.