44EF389B-4307-4BC4-AD37-A8BB158F6DB6
A5C24718-3563-48DA-993A-A1D0069CFE0B
6E720643-3E16-4089-ADDF-31E4C2D10016
BA8223DA-F988-4A2C-846E-CEB5A82B4ED2
EF53A6EB-D695-4AC3-9D92-1EFDFDD437EB
721C6BE4-6909-472C-813B-C01E7BFB4F6B
33CDC243-F963-4A37-A771-F5F57E0FF9EF
B1420052-5254-45A8-AEB4-7E8BF1580E3F
22BD14D7-C079-4E02-9F9C-AED380987E93
+
62241EE0-87BF-4F62-B917-908713EE2507
A031F935-9B5E-4E54-9B20-4416AB136B4C
B4813246-2AFA-4B29-A1B4-39665A2D6178
A3AF3532-0C90-4532-AE91-5D735A49B874

Kamiq G-Tec naživo

středa, 3. června 2020, 09:58

Také se Vám zdá, že auta stojí stále více, chtěli byste si nové pořídit, ale tradiční Škoda je dražší než konkurence? Kupte si Scalu či Kamiq G-Tec.

Po dlouho avizované novince jsme nyní mohli sami na vlastní kůži vyzkoušet v krátkém testu Kamiq G-Tec. Díky vstřícnosti společnosti Araver (prodejce značek koncernu VW) jsme měli možnost vyzkoušet na krátké 14 km trati Kamiq s pohonem na CNG. Nezastíráme, že před samotným testem jsme měli jisté pochybnosti. Přece jen je Scala na zemní plyn v nabídce motorizací nejslabší a požitek z jízdy tak může být o poznání horší. Vše je jinak, byli jsme velmi příjemně překvapeni. Motor je pružný a ochotný k vytáčení, zátah je díky turbu cítit již od nějakých 1500 otáček. Šestistupňová převodovka dovoluje zvolit ideální režim pro motor při zachování ekonomické jízdy, motor točí při 90 km rychlosti příjemných 2200 otáček.

SUV jsou nyní v kurzu, umožňují díky vyššímu posezu snadnější nastupování a větší přehled na silnici. Ne vždy jsou však prostorově větší uvnitř. U Kamiqu však tato úměra neplatí. Prostor pro cestující je prostě obrovský. Při nastavení sedadla řidiče 186 cm velkého zbývá za ním sedícímu spolucestujícímu stejné výšky před koleny neuvěřitelných 20 cm. To je výrazně více, než u o třídu výše postavené starší generaci VW Golfu či Octavie.

 

Nebudeme hodnotit auto jako takové, od toho jsou povolanější média včetně dlouhodobějších testů. Nás zajímají odlišnosti plynové verze. Vůž má 9 l nádrž na benzín a 13,8 kg nádrž na CNG, kdy jste schopni dojet přes 400 km úsporně na plyn. V případě nouze máte na 150 km ještě benzínovou zálohu. Na přístrojovce budete mít přehledné ukazatele obou nádrží, provoz na plyn poznáte v podstatě pouze dle svítící zelené kontrolky CNG. Plynové nádrže mírně ubraly na zavazadlovém prostoru, ten je však nyní po sklopení zadních sedaček rovný téměř bez přechodu. Plnění je jak jsme již leta zvyklí pod víčkem pro obě paliva.

Toť dojmy. A nyní čísla. Pro ty, kteří váhají mezi jednotlivými motorizacemi jsme připravili malé srovnání na dvou modelových příkladech.

  • Příklad A - auto pro podnikání, jezdím 50.000 km/rok, min. 5 let užívání, plátce DPH. Úspora s CNG verzí 120.000 Kč -130.000 Kč za dobu užívání ve srovnání s benzínem či naftou.
  • Příklad B - auto pro rodinu, jezdím 25.000 km/rok, min. 10 let užívání. Úspora s CNG verzí 120.000 Kč -130.000 Kč za dobu užívání. Úspora s CNG verzí přes 190.000 Kč za dobu užívání ve srovnání s benzínem či naftou.

Škodovka připravila bezkonkurenční model a řešit, zda je ta či jiná značka v pořízení o 50 000 Kč levnější je bezpředmětné. To, co je důležité, jsou celkové náklady na provoz auta. A zde Kamiq G-Tec nemá konkurenci. Šetříte finance, životní prostředí a navíc je to auto prostě pohodlné a zábavné.

 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.