IVECO_S-WAY_CNG_Koffer-scaled
IVECO S-WAY CNG 3-min
632-iveco-cover-imgs

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 vozidel IVECO S-WAY CNG

pátek, 8. března 2024, 12:28

Skupina DHL objednala celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG pro svou společnost Post & Parcel Germany a rozšířila tak svůj vozový park na více než 450 nákladních vozidel na CNG. Nová nákladní vozidla poháněná bio-CNG ještě více sníží uhlíkovou stopu skupiny DHL a významně přispějí k dekarbonizaci silniční dopravy.

Z objednaných jednotek bude 161 nákladních vozidel IVECO S-Way AD190S34/P CNG vybavených skříňovou nástavbou použito pro jízdy na krátké vzdálenosti a denní úkoly. Vozidla mají standardní podvozek 4x2 s celkovou hmotností 19 tun, denní kabinu Active Day s nízkou střechou a devítilitrový motor CNG plnící normu Euro VI o výkonu 340 k. Čtyři plynové nádrže s gravimetrickým plnicím objemem 80 kg jsou namontovány na levé a pravé straně. S celkem 320 kg CNG nabízejí vozy dojezd až 670 km.

Zbývajících 17 vozidel IVECO S-Way AS260S46Y/FS CM CNG je vybaveno výměnnou nástavbou a budou využívány na přepravu mezi centrálami. Tato vozidla mají standardní podvozek 6x2 s řízenou vlečnou nápravou, prostornou kabinou Active Space a 13litrový motor CNG o výkonu 460 k plnící normu Euro VI. Nádrže na CNG mají gravimetrický objem náplně 240 kg, což umožňuje dojezd až 1000 km.

Bio-CNG je udržitelné obnovitelné palivo získané z odpadu a zbytkových materiálů. Jeho používáním společnost DHL výrazně sníží emise CO2, a to až o 95 procent ve srovnání s naftovým nákladním vozem. DHL bude dokonce schopna dosáhnout záporné uhlíkové stopy až -120 %, pokud bude palivo pocházet z organických zbytků.

Kromě mise na dlouhé vzdálenosti je důležitý i tichý provoz motorů nákladních vozidel IVECO s pohonem na bio-CNG. V porovnání s konvenčními spalovacími motory jsou tato vozidla obzvláště vhodná pro městské použití a noční dodávky, přičemž zároveň zvyšují pohodlí řidiče.

Bio-CNG, které například společnost Bonett dodává do svých plnicích stanic ve 100 % případů, je udržitelné obnovitelné palivo získané z odpadu a zbytkových materiálů. Jeho používáním společnost DHL výrazně sníží emise CO2, a to až o 95 procent ve srovnání s naftovým nákladním vozem. DHL bude dokonce schopna dosáhnout záporné uhlíkové stopy až -120 %, pokud bude palivo pocházet z organických zbytků.

Zdroj: tisková zpráva

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.