Provozujeme rozsáhlou síť stanic na bio-CNG

Více o (bio-)CNG a SEFE Mobility

Nabízíme řešení dodávek bio-CNG na míru

O SEFE Mobility GmbH

SEFE Mobility GmbH je 100% dceřinná společnost německé státní skupiny SEFE Securing Energy for Europe GmbH, která realizuje projekty umožňující čisté a efektivní využívání zemního plynu jako pohonné hmoty. Její aktivity se zaměřují na rozvoj infrastruktury schopné zásobovat nákladní a osobní automobily stlačeným (bio-CNG) a zkapalněným (LNG) zemním plynem. Ve spolupráci se svými strategickými partnery tak přispívá k ekologické mobilitě v Evropě.

Víme, o čem mluvíme, protože společnost SEFE Mobility patří k největším provozovatelům plnicích stanic CNG v Německu a v České republice. Na více než 50 veřejných plnicích stanicích pomáhá naše nabídka produktů a služeb již více než 15 let spolehlivě zásobovat naše zákazníky bio-CNG a snižovat dopad oxidu uhličitého, sazí a oxidů dusíku na životní prostředí v dopravě.

V současné době poskytujeme bio-CNG našim zákazníkům na 14 CNG stanicích po celé České republice a těšíme se, že naše portfolio ještě rozšíříme.

Více o SEFE Mobility

O CNG

CNG je zkratka pro stlačený zemní plyn. Zemní plyn je dostupný v plynárenské síti v Evropě i v České republice a používá se především k výrobě tepla a elektřiny. Hovoříme-li o bio-CNG, máme na mysli obnovitelný zemní plyn, kde za základní komoditu pro jeho výrobu považujeme biometan vyráběný především z organických látek (hlavně odpadů) a syntetický metan technologií Power-to-Gas (P2G), která je již nyní dostupná v řadě evropských zemí. Pro dopravní účely musí být zemní plyn/biometan z hlediska koncentrace energie 200krát stlačen pomocí vysokotlakých kompresorů. I po stlačení zůstává (bio)CNG v plynné formě, která je uložena ve vysoce zabezpečené nádrži na čerpací stanici a ve vozidle. 

V Evropě v současné době existuje více než 1,3 milionu vozidel na zemní plyn a síť přibližně 4800 stanic na (bio-)CNG a (bio-)LNG (zkapalněný zemní plyn). CNG a LNG, zejména s využitím biometanu, mají obrovský potenciál snížit emise v odvětví mobility a očekává se, že budou hrát důležitou roli při přechodu na klimaticky neutrální kontinent.

Vozidla na CNG a LNG mohou rychle a s nízkými náklady snížit emise CO2 v odvětví mobility. Vzhledem k tomu, že zemní plyn obsahuje převážně metan, má ve srovnání s ostatními fosilními palivy nejmenší podíl CO2 na jednotku energie uvolněné při spalování a poskytuje o 25 % méně emisí CO2 než benzin a -15 % ve srovnání s vozidly na naftu. CNG lze navíc plně nebo částečně vyrábět z biometanu nebo syntetických plynů, což emise CO2 ještě snižuje. CNG je tedy považován za ekologické palivo.

Český trh zaznamenal velmi výrazný rozvoj výstavby plnících stanic, díky čemuž má jednu z nejhustějších sítí v Evropě. 

Vývoj počtu CNG stanic a vozů na CNG v ČR

Více o CNG

Aktuálně

SEFE Mobility spouští víkendové slevy

SEFE Mobility spouští víkendové slevy

čtvrtek, 16. února 2023

SEFE Mobility, provozovatel 14 plnících stanic v České republice připravil velmi zajímavou nabídku pro své zákazníky. Každému, kdo doplní CNG v sobotu nebo v neděli na stanicích tohoto provozovatele, poskytne slevu 1Kč/kg oproti poslední platné prodejní ceně před víkendem.
Nová CNG stanice na D1 v Pávově otevřena

Nová CNG stanice na D1 v Pávově otevřena

pátek, 23. prosince 2022

Na páteřní komunikaci D1 ve směru na Brno na 111. km byla 15.12.2022 otevřena nová CNG stanice v prostorách čerpací stanice OMV. Pro zákazníky je k dispozici 24h denně v samoobslužném režimu, akceptuje CNG karty a bankovní karty.

Novinky CNG+

Rok 2035 nemusí znamenat konec spalovacích motorů

Rok 2035 nemusí znamenat konec spalovacích motorů

13. března 2023

Opatření, které je součástí širšího balíčku Fit for 55, nezakazuje spalovací motory jako takové. Nová legislativa vyžaduje, aby se od roku 2035 prodávaly nové osobní vozy a dodávky s nulovými emisemi. Za předpokladu měření emisí nikoliv pouze „na výfuku“ vozidla se tak otvírá prostor pro pohonné hmoty, které jsou klimaticky neutrální. Způsob, jak garantovat, že by po roce 2035 jezdil nový spalovací motor právě na tato paliva, však zatím chybí, stejně jako nová metodika měření emisí. Pokud zohledníme celý životní cyklus vozu i jeho paliva, není bezemisní ani elektromobil.

Číst dále...

Agroportal24h.cz: První prototyp traktoru na zkapalněný zemní plyn

Agroportal24h.cz: První prototyp traktoru na zkapalněný zemní plyn

2. ledna 2023

New Holland představil svůj první prototyp traktoru New Holland T7 Methane Power LNG na zkapalněný zemní plyn. Značka plánuje jeho sériovou výrobu. Doplní tak již sériově vyráběný traktor New Holland T6.180 Methane Power s pohonem na CNG (stlačený zemní plyn).

Číst dále...