VW-Touran-Erdgas-Tankstelle-Explosion-Schweden-lightbox-a1870371-976145
VW-Touran-Erdgas-Tankstelle-Explosion-Schweden-lightbox-bd24b1b0-976147

VW svolává vybrané CNG vozy kvůli výbuchům korodovaných tlakových lahví

neděle, 2. října 2016, 22:10

Vzhledem k několika (známých je cca 5 případů) výbuchům korodovaných tlakových lahví při plnění u vozů VW se koná svolávací akce.

I přesto, že majitelé dotčených vozů by měli být kontaktováni koncernem VW či Ministerstvem dopravy (jak nám bylo několika čtenáři avizováno), raději si na tomto odkazu ověřte, zda Váš vůz je či není předmětem svolání. Pokud by majitel vozu nedbal na výzvu, vystavuje se sám, ale i třetí osoby rizikem způsobení škody či zranění, za které by pak mohl nést jako provozovatel odpovědnost.

V důsledku posledního výbuchu v ŠRN byly dočasně odstaveny stovky stanic v SRN a v Rakousku a je dovoleno tankovat pouze vozidlům VW Touran/Passat/Caddy s certifikátem o výměně lahví.

V podmínkách ČR vnikl jediný případ výbuchu vozu VW Touran u čerpací stanice v Janově ve východních Čechách, vzhledem na bezobslužný provoz CNG čerpání není možné organizačně zajistit zamezení čerpání vybraných vozidlům.

Společnosti Bonett a EON vyzývají všechny provozovatele vozidel, aby si zkontrolovali stav vozidel dle uvedeného odkazu a případně si nechali provést bezplatnou výměnu lahví. V opačném případě není možné na těchto stanicích čerpat a podstupovat riziko ohrožení ostatních zákazníků.

Jedná se o následek ojedinělé konstrukční vady, kdy u nádrží vzniká korozivní místo, které během několika málo let provozu způsobí ztenčení stěny tlakové nádrže a při plnění na nejvyšší tlak dojde k protrhnutí stěny. Dosud nejsou známy případy jiných vozidel či automobilek, kterým by se něco podobného stalo. Nádrže jsou testovány na různé stavy od požáru až po zásah střelnou zbraní, maximální plnící tlak je zpravidla 220 bar, přičemž testy při výrobě prokazují, že tlakové láhve odolají i tlakům přes 500 bar.

Foto: Auto Motor und Sport

Komentáře k článku

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
Cipísek D
Cipísek D

zlatý nekorodující v kufru schovaný LPG nádrže !! :)))

středa, 11. ledna 2017, 12:25
U multilinku je to u 5D a ST jinak
U multilinku je to u 5D a ST jinak

Seat 5D: vlečená náprava a Seat ST (kombi): multilink náprava, pane.

pátek, 18. listopadu 2016, 20:08
Honza
Honza

Octavia a Leon mají ocelové nádrže a multilink, golf VII má kevlarové nádrže o výroby 12/2014 a "jednoduchou" zadní nápravu. Co se týká nekvalitních nádrží u Touran/Caddy. Svolávací akce funguje jen na majitele, kteří jezdí do autorizovaného servisu nebo alespoň trochu čtou motoristické články. Kovové tlakové nádoby na CNG se musejí po 20 letech vyměnit. VW servis pokud narazí na Caddy nebo další auta na CNG vždy prověřuje zda mají vyměněné tlakové nádoby a případně kontrole jejich stav. Nechápu někoho kdo si koupí ojeté vozidlo za 100t a nenechá si ho zkotrolovat v autorizované servisu, zvláště když má v autě tlakové nádoby.

středa, 16. listopadu 2016, 00:05
Tralala
Tralala

škoda g-tec nepřešla na kompozit, pokud je mi známo, stále montuje ocelové, stejně jako u seatu. a nemá v plánu montovat kompozitní. v automobilovém průmyslu se nevyrábí na sklad, ale just in time, pane.

úterý, 8. listopadu 2016, 22:02
Seat, Škoda
Seat, Škoda

Pokud u VW nádrže používali do r. 2010(nepotvrzeně), nepoužili zbytek skladových zásob následně u Seatu a Škodovky? Vůbec bych se tomu nedivil, naopak. Škodovka skončila s ocelovými nádržemi teprve letos na jaře, přešla na kompozit.

pátek, 4. listopadu 2016, 08:24
Nechápu
Nechápu

Ještě dotaz na autora článku. Prosím uveďte zdroj, kde se uvádí, že jde o "ojedinělou konstrukční vadu". Nebo jste si to vymyslel?

úterý, 18. října 2016, 20:41
Nechápu
Nechápu

Nechápu, proč VW řeší problém s korodujícími láhvemi tak pozdě. Svolávací akce sice byla už i v roce 2013, ale obecně komponenty týkající se palivového systému auta jsou po kvalitativní stránce nejvíce sledovanými komponentami při výrobě auta. Očividně to asi neplatí u VW, když svolává Těm četným výbuchům se dalo předejít, kdyby VW reagoval dříve. Dneska tu máme 30 tis. časovaných bomb. Dneska musí člověk na plničkách utíkat před všemi Tourany, Passaty a Caddynami.

úterý, 18. října 2016, 20:37
Jiří Lachout
Jiří Lachout

Mělo by se jednat o vozidlo vyrobená před rokem 2010. Lahve dodával jiný výrobce než u současných lahví.

úterý, 18. října 2016, 15:36
Fanda
Fanda

Co publikovat nejake varovani na platebnich terminalech CNG u stojanu. Takovych aut musi i u nas jezdit more.

středa, 12. října 2016, 18:16
Sadam
Sadam

Je to tak, už mám bomby vyměněné a to zdarma.

neděle, 9. října 2016, 21:10
pedro 77
pedro 77

To nebude konstrukční vadou, to je špatným designem. A ventily na láhvích jim korodujou taky. A taky to není konstrukční vada. Opravte mě, jestli se mýlím. A "ojedinělé" konstukční vady?

úterý, 4. října 2016, 20:32
Vašek
Vašek

Ten Touran na obrázku je jakej modelovej rok?

úterý, 4. října 2016, 07:51