IMG_2847
IMG_2829
IMG_2832
IMG_2835
IMG_2836
IMG_2838
IMG_2839
IMG_2852

VW Caddy Maxi Ecofuel - 36 Kč krát 6 l nebo 25 Kč krát 5 kg?

středa, 14. srpna 2013, 11:16

Náš další redakční test začínáme záměrně matematickým “rébusem”. Na první pohled by Vás mohl přesvědčit o tom, zda byste v případě pořízení vozu Volkswagen Caddy Maxi zvolili naftu či zemní plyn. My jsme se rozhodli předložit pro správné rozhodnutí argumentů o něco více.

Vůz v testované výbavě Trendline s výkonem 80 kW, zapůjčený díky laskavosti firmy CNGexpert je k dostání dle ceníku za 627 419 Kč vč. DPH, což je o 43 855 Kč více než naftová verze 1,6 TDI s výkonem 75 kW. Tento rozdíl se Vám v závislosti na režimu užívání vrátí po najetí 48 tis. km, což může někomu trvat rok, jinému dva.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,8 kg/100 km, stejnou hodnotu jako u naftové verze. V praxi jsme ověřili, že spotřeba 5 kg/100 km je reálná i u tohoto léty prověřeného motoru použitého mimochodem i u minulé generace VW Touran, zatímco u naftové verze bychom hodnotu udáváné spotřeby mohli zpochybnit. Většinou je totiž značně vyšší.

Motor na CNG je klasický nepřeplňovaný dvoulitr se solidním točivým momentem, naopak pocitově by vozu slušela 6 -ti stupňová převodovka, takto v dálničním provozu točí poměrně vysokých 3500 ot/min, přičemž motor by byl schopen zvládnout delší odstupňování, zejména při jízdě bez nákladu.

Základní technické parametry - srovnání

Parametry

2.0 EcoFuel

1.6 TDI

1.6 Bifuel

Výkon v kW 80 75 72
Kroutící moment (Nm) 160 250 144
Zrychlení z 0 na 100 km/h 14,8 13,4 14,5
Kombinovaná spotřeba 5,8 kg 5,8 l 10,2 l
Náklady na 100 km 145 Kč 203 Kč 173 Kč

Díky přídavné nádrži disponuje Caddy objemem 37 kg pro plyn, pro benzín pak 13 l, dojezdová lepící souprava je místo rezervy, která by ubírala místo tlakovým lahvím. Kombinace objemu nádrží a průměrné spotřeby dává velmi solidní dojezd přes 650 km pouze na plyn, což činí vůz rekordmanem mezi vozy na CNG.

Plnící hrdlo CNG nádrží je umístěno pod hlavním krytem doplňování paliva tak, jak je to obvyklé u ostatních továrně upravených vozů na CNG. Na palubní desce jsou dva oddělené ukazatele na benzín a plyn, u testovaného vozu byl k dispozici navíc palubní počítač s pokročilým zobrazení dojezdové vzdálenosti. Technickou zvláštností je řešení umístění výfukového potrubí, které je výrazně kratší a končí daleko před zadní nápravou.

Při akceleraci je rozpoznatelná vyšší váha CNG modelu (o 147 kg), automobilka však již u nových modelů používá lehčí kompozitové lahve.

V poslední době zaznamenáváme také dotazy na srovnání CNG vozů s verzemi na LPG. V případě VW Caddy Maxi je model na LPG o něco levnější nižší, nicméně je potřeba počítat s nižším výkonem a cca o 20% vyššími náklady na pohonné hmoty.

Více o rozdílu mezi LPG a CNG

Vozidlo samotné je osobní verze dodávky Caddy, prodloužené z původních 4406 mm na úctyhodných 4876 mm. Je vybaveno sedmi místy, zadními posuvnými dveřmi s pevným zasklením, všechna sedadla druhé a třetí řady (ta je současně celá posuvná) jsou lehce demontovatelná. Díky tomu je k dispozici široká škála možností, jak uspořádat prostor při rodinných dovolených či výletech s přáteli. Po vyjmutí sedadel vznikne zcela rovná plocha, která potěší nejen při manipulaci s nákladem, ale jistě i leckterý zamilovaný pár.

Kromě testované výbavové verze Trendline jsou k dispozici I verze Comfortline, Highline a dokonce je možné objednat výbavu Tramper, obsahující zabudované lůžko a další praktické příslušenství pro camping.

Vzhledem k početným dotazům na servisní práce a intervaly CNG vozů jsme se rozhodli podívat blíže i na tuto problematiku. Zajímaly nás servisní intervaly doporučené výrobcem (CNG verze je QI6). Ty jsou poprvé po 2 letech, pak každý rok nebo každých 30 000 km. Tedy víceméně nadprůměrné servisní intervaly v porovnání s ostatními palivy.

Váháte ještě s nákupem? Pokud ano, možná Vás přesvědčí naše nabídka na zajímavou slevu! Kontaktujte nás pomocí poptávkového formuláři v katalogu vozů.

Zajímavé odkazy:

Oficiální ceník VW ke dni 31.7.2013
Kompletní katalog VW Caddy

 

Komentáře k článku

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
mtaletnyez
mtaletnyez

<a href="http://canadian-pharmacyibuy.com">name brand cialis online</a> buy 5mg cialis online http://canadian-pharmacyibuy.com

úterý, 2. října 2018, 06:18
btaletqljz
btaletqljz

<a href="http://timsbmw.com">discount levitra</a> buy levitra 10mg http://timsbmw.com

pondělí, 1. října 2018, 10:34
rtaletpfip
rtaletpfip

<a href="http://buyviagraonl1ne.us">internet order viagra</a> viagra online paypal http://buyviagraonl1ne.us

neděle, 30. září 2018, 06:05
ttaletsapb
ttaletsapb

<a href="http://timsbmw.com">levitra online canada</a> cialis vs viagra vs levitra http://timsbmw.com

pátek, 28. září 2018, 22:11
ntaletvyva
ntaletvyva

<a href="http://canadian-pharmasale.com">buy cialis online usa</a> cheap cialis 5mg uk http://canadian-pharmasale.com

čtvrtek, 27. září 2018, 10:35
xtaletutfh
xtaletutfh

<a href="http://bullsac.com">levitra heartburn</a> levitra when to take http://bullsac.com

středa, 26. září 2018, 22:12
qtaletvmjy
qtaletvmjy

<a href="http://canadian-pharmaonline.com">order brand viagra online</a> viagra mail order usa http://canadian-pharmaonline.com

úterý, 25. září 2018, 09:56
gtaletatpa
gtaletatpa

<a href="http://unishade.com">generic cialis in canada</a> ordering cialis online http://unishade.com

pondělí, 24. září 2018, 17:55
ttaletozge
ttaletozge

<a href="http://buycialisonl1ne.us">how to order cialis</a> order cialis online with mastercard http://buycialisonl1ne.us

pondělí, 24. září 2018, 00:59