IMG_2312
IMG_2311
IMG_2314
IMG_2315

Unikátní informace ze setkání VW Group s obchodními partnery

úterý, 23. května 2017, 14:14

Podle interních zdrojů vyzněla prezentace pro obchodní partnery v Lipsku jednozonačně pro CNG. Na setkání byla kromě ukázky vozu Audi A4 g-tron prezentována i aktuální strategie.

Podle ní zůstává v nasazení tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 50 kW pro vozy skupiny Citigo / up / Mii. Nově přibyde ještě přeplňovaná varianta 1,0 o výkonu 66 kW, kterou budou osazeny vyšší třídy. Již nyní je zřejmé, že by to měl být ještě letos nový VW Polo, předchozí zprávy potvrdily tento motor též ve voze Seat Ibiza. Při velikosti nádrže 13 kg a spotřebě 3 kg/100 km bude dojezd na plyn slušných 430 km! Zdroje ze Škody Auto hovoří s určitostí také o Rapidu, nasazení do Fabie ještě není jasné.

Dalším motorem pro vozy třídy VW Golf / Octavia / Leon je již osvědčený přeplňovaný čtyřválec 1,4 l s výkonem 81 kW. U této kategorie se plánuje v roce 2018 novinka. Dá se předpokládat přechod na architekturu 1,5 l motorů, na kterou nyní přechází benzinová provedení jako u např. faceliftovaného Golfu. Těšit se tak můžeme na další snížení spotřeby při shodném výkonu. Nejvyšší motorizace 2,0 o výkonu 125 kW je vyhrazena pro vozy Audi A4 / A5.

Také pro společností podnikajících v oboru CNG je to vynikající zpráva. Václav Holovčák ze společnosti Bonett doufá, že se nejsilnější motor dostane i do vozů VW Passat či Škoda Superb, které jsou oblíbené jako vozy taxislužby zejména v Praze.

Společnost E.On zase oceňuje plán na plynofikaci Škody Rapid, protože právě tento model je oblíbenou “levnější” variantou Octavi. V současné době se přes 80% Rapidů prodává v benzínové verzi a při přechodu na plyn by zákazníci mohli dosáhnout zajímavých úspor na palivu a emisích.

Podle prezentujících VW group je CNG reálnou alternativou a náhradou zejména u budoucích měnších modelů, které se již nebudou nabízet s naftovými motory. Pro zajištění legislativně závazných emisních limitů u naftových motorů by musela být nasazena nákladná technologie s aplikací močoviny a cenové navýšení by tak v případě menších vozů bylo jen těžko obhajitelné.

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.