IMG_3530
SEAT Leon TGI (2)
SEAT Leon TGI (1)
SEAT Leon TGI (5)
IMG_3544
IMG_3553
IMG_3525
IMG_3535
IMG_3540
+
IMG_3533
IMG_3520
IMG_3527
IMG_3526
IMG_3518
IMG_3521
IMG_3549
IMG_3531
IMG_3546
IMG_3547
IMG_3543
IMG_3541
IMG_3542
IMG_3524
IMG_3519
IMG_3516
IMG_3517

Seat Leon TGI - elegantní spořílek ze Španělska

středa, 9. dubna 2014, 15:32

Díky laskavosti společnosti CNGexpert jsme měli možnost vyzkoušet horkou novinku ze Španělska - Seat Leon TGI s pohonem na CNG. Kromě toho, že se jedná o mimořádně povedený vůz z pohledu designu, pyšní se i stejnou podvozkovou platformou a pohonem jako Audi A3 G tron, VW Golf VII TGI a Škoda Octavia III G - Tec. Automobilka Seat je kupodivu první, která vůz s pohonem na CNG v ČR představuje. Ostatní koncernové vozy na zemní plyn zatím k testování nejsou k dispozici.

I přesto, že jsme s Leonem najezdili jen 110 km, jsme nadšeni. Vůz má výbornou dynamiku a pružnost, je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou zpřevodovanou tak, že ani na šestý stupeň není problém jezdit mimo dálnici. Vůz jsme testovali zejména na silnicích 1. až 3. třídy s průměrnou spotřebou 3,3 kg/100 km, což se nám jeví velmi příznivě i vzhledem k tomu, že vůz byl ještě "syrový" (najeto 800 km) a obut do poměrně "tučných" pneumatik rozměru 205/55.

Podrobné technické specifikace vozu (CNG verze v červeném rámečku)

Bezprostředně po startu je vůz poháněn benzínem na plyn se automaticky přepne až po ujetí cca 1 km, což řidič ani postřehne jen díky rozsvícení zelené kontrolky na palubní desce a ukazateli spotřeby v kg. Trochu nás zneklidnilo, že po přepnutí na plyn se hodnota dojezdu zobrazila na úrovni 250 km, nicméně než počítač začal od tohoto počtu odečítat, ujeli jsme cca 60 km. To znamená, že reálně ujedete na zemní plyn cca 300 km, dalších 900 km pak na benzín, kterého natankujete do plnohodnotné nádrže 55 l. To považujeme za jedinou výraznější slabinu vozu, prospěl by spíše opačný poměr obou typů nádrží.

SEAT Leon TGI v katalogu vozů

Na palubní desce hned zprvu zaujme dvojitý palivoměr, obsah nádrží je indikován digitálně sloupcovým grafem. Vozidlo má čidlo pro sledování kvality CNG. Jde o šikovné monitorovací opatření pro země, kde je nižší úroveň metanu. V našich podmínkách ukazuje stále 100%.

Zabudované lahve na CNG znemožňují vozit rezervní pneu, vše je proto řešeno lepící sadou, jak je ostatně běžné i u jiných nových vozů na benzín či naftu. Po sklopení zadních sedačet vznikne praktická rovná plocha vhodná pro převážení delších předmětů. Místa na zadních sedaček je i pro osoby s výškou 190 cm dostatek.

Čtěte také - tisková zpráva SEAT

Kromě pohodových jízdních vlastností jsme obdivovali úroveň zpracování jak interiéru, tak exteriéru, modrá metalíza vozu slušela a na ulicích je středem pozornosti kolemjdoucích. 

Z hlediska servisu je vůz nastaven na proměnlivý servisní interval, podle režimu jízdy si sám řekne, kdy potřebuje servis. Aź delší praxe ukáže, jak vše bude fungovat.

Pokud i ostatní vozy koncernu s pohonem na CNG budou takto povedené, máme se na co těšit!

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.