audi-a3-g-tron-first-drive-berlin_100429572_l
audi-a3-g-tron-first-drive-berlin_100429576_l
audi-a3-g-tron-first-drive-berlin_100429577_l
audi-a3-g-tron-first-drive-berlin_100429575_l
audi-a3-g-tron-first-drive-berlin_100429573_l
audi-future-lab-tron-experience-at-berlin-tempelhof_100429545_l

První zkušenosti s Audi A3 Sportback g-tron

pátek, 7. června 2013, 11:01

I přesto, že jsme ztratili pojem o počtu použití přídavného jména "nekompromisní" ze strany vývojářů Audi během prezentace nového Audi A3 Sportback g-tron, nezbývá nám po vyzkoušení tohoto vozu než souhlasit, alespoň prozatím.

Průměrný zákazník rozdíl mezi plynovou a běžnou verzí A3 na první pohled nepozná. Jak již bylo mnohokrát prezentováno, Audi model "g-tron" pojímá v širším kontextu narozdíl od ostatních výrobců, kteří jen rozšíří své výrobní portfolio o model na CNG. Automobilka vyvinula zcela nový proces "metanizace", který nazývá e-gas.

Více o konceptu e-gas zde

 

Zpátky k vozu

Řízení nové A3 je přes veškeré marketingové pozadí a technologické souvislosti velmi podobné modelu A3 1.4 TFSI, ze kterého je plynová verze vyvinuta.

Čtyřválcový motor o objemu 1,4 se skromnějším výkonem 110 koní (o 11 koní méně než benzínová verze) dostane vůz z nuly na stovku za 11 sekund (o 1,5 s pomaleji než benzínová verze).

Audi A3 Sportback g-tron v katalogu

Velmi příjemný je tichý a klidný chod vozu, který je navíc vybaven systémem "stop-start". Veškeré ovládací prvky a interiér je dotažený do sebemenšího detailu a vysokého komfortu.

Ve zkratce, Audi A3 prostě jen jezdí na jiný pohon. Kromě označení g-tron a zdvojených ukazatelů paliva rozdíl nepoznáte.

Žádné kompromisy?

Je tedy možné tvrdit, že Audi potvrdilo nekompromisní přístup? Na silnici ano. Stávající vlastník klasického Audi A3 může bez výrazného rozdílu jednoduše přesednout s vědomím, že udělal něco přínosného pro životní prostředí.

Zdroj: Green Car Reports, redakčně zkráceno

 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.