audi-a4-g-tron-12_800x0w
A4_2
a4_news_372x248_r
A4_5
A4_3

První test Audi A4 g-tron od Gibgas.de

úterý, 6. prosince 2016, 10:58

Mezi prvními, kdo měli příležitost si vyzkoušet na vlastní kůži nové Audi A4 g-tron byla redakce serveru Gibgas. Původně byl tento vůz ohlášen již na konec roku 2016, ale podle dostupných informací se termín posouvá na rok 2017 a můžeme se pouze domnívat, zda se do ČR dostane ve třetím kvartálu 2017.

Na nové Audi A4 bylo napsáno mnoho recenzí na verze s klasickými motory a téměř všechny nešetřily superlativy. Ačkoliv se to na první pohled nezdá, vůz je kompletně přepracován s použitím nejnovějších technologií a materiálů, které šetří váhu a tím i provozní náklady. Velmi vyzdvihované jsou jízdní vlastnosti vozu, které aspirují na hlavní konkurenci značek BMW a Mercedes Benz.

A4 g-tron je vybaven dvoulitrovým motorem o výkonu 125 kW, což je momentálně nejvyšší hodnota mezi továrně vyráběnými vozy na CNG. Pryč jsou doby, kdy se vozy vybavovaly ocelovými nádržemi, g-tron má kompozitové láhve o celkovém objemu dostatečném k pojmutí 19 kg plynu. Při udávané spotřebě 3,9 kg/100 km se tedy dojezd vozu blíží hodnotě 500 km. Pokud dojde plyn, je možno provozovat vůz na benzín s 25 l nádrží dovolující dojezd dalších 400 km. S pružnou jízdou nebude mít  g-tron žádný problém, točivý moment 270 Nm zajišťuje příjemné jízdní vlastnosti a dynamiku vozu při akceleraci.

Redakce Gibgasu ocenila provedení vozu odpovídající prémiové třídě, ovládací prvky jsou prvotřídně ergonomicky uspořádány a nabídka místa pro cestující je dostatek.

Znalce CNG vozidel možná překvapí existence 2 výfuků na zádi vozu, u vozu A3, VW Golfu či Škody Octavia jsme spíše zvyklí na kratší výfuk končící náklaďákově před zadním kolem tak, aby výfuk nepřekážel instalované tlakové nádrže.

I když je vůz pro mnohé z kategorie snů, je to výborný signál, že vývoj plynových aut dále pokračuje a podobný trend se rozšíří i dále do ostatních sesterských závodů VW a Škody Auto.

Zdroj: Gibgas.de

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.