audi-a3-g-tron-geneva

První praktické zkušenosti s Audi A3 G tron

středa, 18. prosince 2013, 17:46

V německém vydání Auto Zeitung ze 4.12.2013 vyšla zpráva o testování Audi A3 G tron. Kromě již dříve uveřejněných technických informací, jako je výkon, dojezd, spotřeba, objemy nádrží a emise CO2 nyní nově přináší reálné zkušenosti z provozu a cenové informace.

Vozidlo je vybaveno 1,4 l turbomotorem o výkonu 81 kW, který bude nasazen i ve vozech Škoda Octavia, VW Golf a Seat Leon a který bude produkovat téměř naftový kroutící moment 200 Nm, zajišťující dostatečný tah pro pohodlnou jízdu. Vůz je díky použití kompozitových nádrží o 55 kg těžší, než je klasická benzínová verze, ale s ocelovými láhvemi by nárůst hmotnosti byl minimálně dvojnásobný. Zatím není jasné, zda v ostatních modelech koncernu budou použity shodné láhve, či z cenových důvodů dojde na těžší ocelové provedení.

Se spotřebou 3,5 kg/100 km a nádržemi, které pojmou 14 kg, by mělo být možné dosahovat dojezdu na CNG až 400 km. K tomu je k dispozici plnohodnotná benzínová nádrž o objemu 50 l pro dojezd dalších 900 km se spotřebou 5,1 l benzínu na 100 km. Reálné hodnoty dle článku jsou jako obvykle někde jinde, při provozu na benzín bylo dosaženo spotřeby 7,4 l/100 km, při provozu na CNG dokonce 6 kg/100 km. Tato hodnota se nám zdá nereálně vysoká a veříme, že šlo o záměnu m3 za kg, tedy reálná spotřeba by mohla být kolem 4,3 kg. To jsou hodnoty, které lze běžně dosáhnout u VW Passat Ecofuel s motorem 1,4 TSI starší generace.

Zajímavá je také cena, která by se měla v základu pohybovat na úrovni 22.900 EUR a je o 200 EUR nižší, než stejně výkonná naftová verze.

Audi A3 G tron v katalogu vozů

Díky celému technickému konceptu jsou emise CO2 dokonce záporné, neboť Audi vyrábí systetický metan za použití elektrického proudu z větrných elektráren, který je využit na štěpení H2 a O2 z vody a dalším krokem dojde ke spojení vodíku a CO2 a vznikne metan. Pilotní zařízení na výrobu syntetyckého metanu v SRN je nyní schopno produkovat dostatek metanu pro provoz 1500 vozidel s ročním nájezdem 15000 km. Plyn se vtláčí do plynárenské sítě a odtud se virtuálně dostává do čerpacích stanic CNG.

Zdroj: Auto Zeitung
Foto: Autoblog.com

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.