stralis

Od 1.1. 2019 nebudou nákladní automobily na CNG platit mýtné v Německu

pondělí, 10. prosince 2018, 19:02

Výrobci nákladních vozidel s pohonem na zemní plyn stlačený CNG nebo zkapalněný LNG mají radost z nového zákona v Německu, který osvobodil od placení mýty nákladní vozidla nad 7,5 t opatřená plynovým pohonem. Nulová sazba zatím platí do konce roku 2020.

Nejširší portfolio vozidel na zemní plyn má značka Iveco. T oto zvýhodnění spolu s v Německu dotacemi na koupi vozů s pohonem na zemní plyn, odsouhlasenými v červenci (12 000 eur na vozy LNG a 8 000 eur na vozy CNG), ještě zvýrazňuje finanční přínos těchto trvale udržitelných nákladních vozů pro německé dopravce, kteří tak ušetří od 9,3 do 18,7 centů na kilometr v závislosti na hmotnostní třídě.

Iveco stojí v čele s kompletní nabídkou vozů na CNG a LNG, od lehkého užitkového vozu Daily NP až po první nákladní vůz Stralis NP pro dálkovou dopravu, který v sobě spojuje výkon a komfort s ekologickými a ekonomickými výhodami zemního plynu a autonomií až 1600 km. Nulová sazba mýta se však týká modelů Eurocargo s motorem o výkonu 151 kW, Stralis X-Way a dálkového tahače Stralis NP ve třech výkonových úrovních 243, 294 a 338 kW. Tyto vozy mají veškeré ekologické přednosti zemního plynu, nejčistšího fosilního paliva: generují o 90 % méně NO2, o 99 % méně polétavého prachu než jejich vznětová obdoba.

Vozidla s pohonem na zemní plyn budou zvýhodněna stejně jako vozy na elektřinu a budou se jich týkat pouze poplatky na infrastrukturu a za hluk.

Vozy na zemní plyn mají zároveň výhodu extrémně tichého provozu. Technologie Iveco Natural Power, využívající Ottův cyklus, dosahuje nižší hlučnosti než dieselové vozy a nabízí tak dopravcům konkurenční výhodu pro městskou a noční dopravu.

Pierre Lahutte, prezident značky Iveco, prohlásil: "Necelý měsíc poté, co Iveco na veletrhu IAA 2018 Hannover vstoupilo do historie s bezdieselovým stánkem, který demonstroval schopnost značky nabízet vozy na elektrický pohon, CNG a LNG, schválil německý parlament osvobození nákladních vozů na CNG a LNG od dálničního mýta. Již v červnu byly odsouhlaseny také dotace na koupi těchto vozů. Německo leží na křižovatce evropské logistiky, proto tyto rozhodné kroky německého parlamentu zásadně urychlí rozmach pohonu na zemní plyn na celém kontinentu a významně ovlivní evropskou nákladní dopravu. Slavnostně otevíráme v Bolzanu novou plnicí stanici LNG na Brennerské dálnici, která spojuje Itálii, Rakousko a Německo, a společnosti Fercam, přednímu nákladnímu dopravci v Itálii a Německu, jsme dodali první nákladní vůz na LNG."

Zdroj: Anopress IT, www.axelspringer.cz