Foto_2-Skoda_Octavia_G-TEC

Octavia G-Tec v testu emisí ADAC na 4.místě z 45 hodnocených vozů!

pondělí, 12. prosince 2016, 16:39

Německý autoklub ADAC, který provádí dlouhodobě nezávislé testy vozidel, se tentokrát zaměřil na emisní parametry vybraných 45 modelů různých značek. Kromě nové metodiky WLTC 5.3 použité v laboratoři doplnil měření o zkušenosti z reálného provozu dle metodiky RDE (Real driving emmision).

Údaje jsou poměrně překvapující. Měřeny byly zejména hodnoty CO2 a NOx. Mezi největší propadáky z pohledu tvořených emisí patří:  

10. Renault Captur dCI 90
9. Ford Focus 2.0 TDCi
8. VW Golf Sportsvan 1,6 TDI BMT
7. Renault Talisman dCi 130
6. Kia Optima 1,7 CRDI
5. VW Tiguan 1,4 TSI
4. Hyundai i40 1,7 CRDI
3. Ford Galaxy 2,0 TDCi
2. Ford Focus RS
1. SsangYong Korando 2,2 e-XDe

Je přitom zajímavé, že až 16 naftových vozů vůbec neplnilo normy NOx.

Naopak mezi automobily nejšetrnější k životnímu prostředí patří:

10. VW up! 1,0 TSI
9. BMW 118 d
8. Mitsubishi SpaceStar 1,2
7. Mercedes Benz E 220 d
6. Tesla S P90 D (lokální emise nulové, ale vysoká spotřeba energie)
5. Toyota Yaris Hybrid
4. Škoda Octavia G-Tec
3. Nissan Leaf (elektro)
2. Toyota Prius 1,8 Hybrid
1. BMW i3

Z uvedeného přehledu je mimojiné zřejmé, že G-Tec je i cenově nejdostupnější nejekologičtější variantou, podobné hodnoty budou dosahovat i sesterské modely VW Golf či Seat Leon.

A proč jsou důležité zrovna hodnoty CO2, NOx a pevných částic? CO2 je plyn, který narušuje ozónovou vrstvu. Ostatní jmenované složky mají karcinogenní účinky.

I společnost E.ON v ČR přispívá k dopravě šetrné k životnímu prostředí. Provozuje rozsáhlou síť čerpacích stanic na CNG a dobíjecích stanic na elektřinu.  “Sami jdeme svým zákazníkům příkladem a ve vlastních flotilách provozujeme vozy na CNG a elektrický pohon. Šetříme tím kromě přírody i nemalé provozní prostředky,” říká Petr Hrubý ze společnosti E.ON.