Teaser-DB2017AL01089.jpg.x_1163.y_1900.trans
iaa_2017_merkel_news_372x248_r
iaa2017_astra_news
iaa2017_octavia_news
iaa2017_seat_news

Novinky z letošního IAA 2017 ve Frankfurtu

úterý, 19. září 2017, 09:44

Frankfurtský autosalon je i letos oslavou automobilové techniky. Oproti minulosti však CNG technika nezůstává opodál, ale je prezentována na předních výstavních plochách.

Audi zde prezentuje svůj koncept vozidel G TRON, kam patří modely A3, A4 Avant a A5 Sportsback. Celá nabídka je doplněna konceptem Power to Gas, kdy přebytky výroby elektrické energie jsou použity pro výrobu syntetického zemního plynu za pomoci CO2 a tedy v celkovém cyklu nedochází k produkci, ale ke spotřebě těchto emisí. Významnost této technologie dokazuje i návštěva stánku samotnou spolkovou kancléřkou Angelou Merkelovou.

Také SEAT po uvedení motorů na CNG pro modely Leon a Mii představuje další nový model na tento druh paliva. Nový SEAT Ibiza 1.0 TGI je dalším dokladem silného zaměření značky na stlačený zemní plyn. "CNG kombinuje to nejlepší ze světa motorů na naftu a benzin, ale v porovnání se vznětovými motory vypouští o 85 % méně emisí oxidů dusíku. Zároveň snižuje emise CO2 o 25 % v porovnání se zážehovými motory na benzin. Výfukové plyny navíc neobsahují prakticky žádné pevné částice.” vysvětluje Petr Hrubý ze společnosti E.ON, která je významným propagátorem CNG a provozovatelem plnících stanic v České republice. Ibiza 1.0 TGI je vybavena třemi palivovými nádržemi, jednou na benzin a dvěma na CNG. Celkový dojezd vozidla je díky tomu 1200 kilometrů (390 kilometrů na CNG), s emisemi CO2 pouhých 88 g/km v režimu na plyn.  

A to není vše. K nejvýznamnější události na stánku SEAT patřila bezpochyby mezinárodní premiéra modelu Arona, který je právě uváděn na trh a počítá i s provedením na CNG. Nové kompaktní SUV je po modelu Ibiza druhým vozem, zkonstruovaným na základě platformy MQB A0, kterou SEAT použil jako první v rámci koncernu Volkswagen. Crossover Arona byl představen v červnu v Barceloně a vyrábí se výhradně v závodě Martorell a první vozy budou předány zákazníkům v listopadu. Arona vyniká svým designem, kompaktními rozměry crossoveru s velkou výškou a šířkou, obrovským potenciálem pro individualizaci a nejvyspělejší technikou v oblastech bezpečnosti a konektivity. Kompaktní vůz je součástí historicky největší produktové ofenzivy značky SEAT, která zahrnuje již představené modely Ateca, modernizovaný Leon, novou Ibizu a také sedmimístné SUV, které bude uvedeno na trh v příštím roce.

Opel zase představil CNG verzi svého bestselleru Astra ve verzi s plynovým motorem 1,4 l, bude k objednání jak v krátké, tak i v dlouhé verzi kombi. “Těžké ocelové nádrže jsou již minulostí a Opel stejně tak jako ostatní výrobci již vybavují své nové vozy kompozitními láhvemi s nižší váhou a odolností proti korozi. Trh se má na co těšit, dojezd vozu bude přes 500 km.” dodává Václav Holovčák ze společnosti Bonett, která je jedním z největších provozovatelů sítě čerpacích stanic CNG v České republice.

Důraz na ekologii byl znát i na stánku tuzemské Škody Auto, kde byla prezentována Škoda G-TEC v inovované verzi po faceliftu. Vyzdvihovány jsou ekologické aspekty vozu s nízkými provozními náklady.

A možná to nejlepší na konec pro ty, kterým vozy Audi budou nedostupným snem. Volkswagen představil nové Polo, které bylo výrazně přepracováno, “dospělo” do Golfu a bude nabízeno s TGI motorem. Vzhledem ke strategii koncernu se dá předpokládat nasazení tohoto agregátu i v modelech tuzemské Škody Auto. To potvrzuje i vyjádření předsedy představenstva Škody Auto Bernharda Maiera, který na setkání s novináři ve Frankfurtu řekl: "Škoda bude i nadále pokračovat ve vývoji spalovacích motorů na benzin i naftu. Navíc chce výrazně podporovat zemní plyn, tedy CNG. Tato technologie je dostupná již nyní a s její pomocí dokážeme snížit objem vypouštěných emisí oxidu uhličitého o 20 procent a množství vypouštěných pevných částic ještě výrazněji, nabídka aut na CNG se rozroste. Motory na zemní plyn nabídne i modernizovaná Fabia a nástupce Rapidu.

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.