CNG+My také jezdíme na CNGSamospráva nemovitostí Prakšice s.r.o.
 

Samospráva nemovitostí Prakšice s.r.o.

Obchodní činnosti, zastoupení


 
 
IMG_1521
IMG_1498IMG_1500IMG_1501IMG_1504IMG_1505IMG_1506IMG_1507IMG_1508
IMG_1517IMG_1520IMG_1521IMG_1523IMG_1524
 
 
jezdím za
1.2 Kč/km

V souvislosti s pozitivní zprávou ze Zlínského kraje o nové plnící stanici v Uherském Hradišti, jsme se rozhodli navštívit provozovatele a z původního záměru získat informace o průběhu plánování a realizace konkrétní CNG stanice, se vyklubalo příjemné překvapení. Skupina podniků majetkově propojených se společností provozující čerpací stanici totiž vlastní více jak 60 vozů na zemní plyn! Má rozmanité portfolio činností, v němž převažuje provoz a pronájem výherních automatů, najdeme zde ale také vlastní taxislužbu a řadu dalších obchodních aktivit, které vyžadují nepřetržitou dopravní obsluhu a mobilitu.

V prostorách nové CNG stanice, na které finišují poslední technické prověrky, aby byla 2. listopadu připravena k otevření veřejnosti, nás vítá pan Sanetrník, který má celý projekt na starosti. Dozvídáme se na úvod základní technické údaje, o kterých jsme již informovali zde. Další zajímavostí je připravenost stanice na budoucí rozšíření o další podobně dimenzovaný kompresor a zásobník a zařízení by do budoucna mohlo uspokojit i násobně vyšší poptávku.

Ještě zajímavější je však příběh a zejména přístup firmy, která v současné době provozuje jednu z největších flotil na CNG v České republice. Kromě klasických ekonomických úvah hrála v celém záměru svou roli i náklonost majitele firmy k environmentálně cíleným investicím. Kromě fotovoltaické elektrárny firma provozuje např. kogenerační jednotku na rostlinný olej. 

Působivá je rychlost s jakou firma přistoupila ke komplexní obměně své flotily. Koncem roku 2011 jednoduše vyměnila drtivou většinu svých vozů za modely na zemní plyn. Přednost přitom dala koncernu Volkswagen a tak ve vozovém parku najdeme převážně dva modely - VW Touran a VW Caddy v obou provedeních, navíc ještě dva vozy VW Passat. Spíše doplňkově pak společnost pořídila dodávkové vozidlo Mercedes Sprinter a dva Fiaty - Fiorina a Doblo

Jaké jsou dosavadní zkušenosti? Několik vozů Touran má za sebou přes 100 tis. km, ostatní se k této hranici blíží. Pan Sanetrník nemá z hlediska běžné údržby a poruchovosti jedinou výtku a ukazuje nám průběžné propočty provozních nákladů. Po téměř roku provozu s jistotou potvrzují měsíční úsporu ve výši 150 tis. Kč! Podle našich propočtů vychází průměrná úspora firmy kolem 40%.

Vždy se současně ptáme na reálné dojezdové vzdálenosti, abychom zjistili, zda se provozovatel potýká s nějakými omezeními v praxi. VW Touran pohodlně zvládne na plnou nádrž 500 km, krátká verze VW Caddy 450 km, prodloužená verze pak bez problémů až 700 km, Passat reálně 450 km, Sprinter však jen 300 km

Velmi zajímavý je i přístup a vývoj firmy v otázce plnění vozidel. V souvislosti s masivní obměnou vozového parku na CNG koncem roku 2011, došlo nejprve k pořízení plničky o výkonu 2 x 10 m3/h bez zásobníků a následně k výměně za technologii o výkonu 2 x 20 m3/h se zásobníkem. Stále se rostoucí požadavky spojené s obchodní příležitostí v podobě provozování vlastní veřejné stanice však byla dostatečná výzvou pro odkoupení objektu, na jehož pozemku již historicky operovala LPG stanice.

Díky tomu, že firma sama sebe spotřebuje 3 tis. kg plynu měsíčně, bylo rozhodnutí o této investici jednodušší a nezávislé na závazku externího velkoodběratele. I přesto již probíhají jednání s několika autobusovými společnostmi, které CNG zvažují. Navíc fakt, že Zlínský kraj dosud CNG stanici na svém území nemá, je slibným začátkem úspěšného projektu. 

Na závěr si dovolujeme doložit úspěšnost obměny vozového parku odkazem na reportáž zpravodajského serveru iDnes z dubna 2012, který zachytil vzbouření taxikářské konkurence v Uherském Brodě. Ano, tam kde působí společnost TAXI ZERO, spadající pod zmíněnou podnikatelskou skupinu. To myslíme, hovoří za vše!

Rekapitulace

Počet vozů na CNG     více jak 60 ks (většina VW Touran, Caddy, 1x Mercedes Sprinter, 2x VW Passat, 1x Fiat Fiorino, 1x Fiat Doblo Van)
Průměrný náklad na 1 km                        1,20 Kč
Měsíční úspora celé flotily           150 tis. Kč
Úspora oproti naftě 40 %

 


Doporučené vozy:

 

Vhodné pro obory:

  • Taxislužby
  • Obchodní činnosti, zastoupení
 

Nabízíme

Zaujaly Vás tyto zkušenosti? Pokud podnikáte v oboru, který se vyznačuje podobnými charakteristikami a trápí Vás neustále rostoucí cenová hladina pohonných hmot, obraťte se na nás, rádi Vám poradíme s následujícím:

  • úvodní kalkulace potenciálu provozních úspor při přechodu na CNG - ZDARMA
  • zpracování studie proveditelnosti, konkrétních analýz a kalkulací
  • výběr vhodné plnící technologie, její nákup či pronájem
  • výběr vhodných vozů - ojetá či nová
  • praktické vyzkoušení a zprostředkování zkušeností od stávajících uživatelů

Kontakt:

Tel.: +420 602 946 758
E-mail: info@cngplus.cz

 

Kontakty

Adresa:Za Olšávkou 380, Uherské Hradiště
Kontaktní osoba:Ing. Miroslav Sanetrník
E-mail:775 371 633
Web:www.cnguh.cz
Telefon:info@cnguh.cz
 

 
 
 

Bonett


Nabídka vozů

 
 

OPEL ZAFIRA CNG ČR CÉBIA

Uvedení do provozu: 10/2008

Cena: 145 000 Kč

 

 

facebook

 

Poslední hodnocené stanice

Praha 5 - JinonicePraha 5 - Jinonice24.2.2019
     
 
VrchlabíVrchlabí24.1.2019