obrázek 1
obrázek 2
obrázek 3-1
obrázek 3
obrázek 4
obrázek 5

Minitest vozu Opel Zafira Tourer CNG

pátek, 3. ledna 2014, 11:48

I přesto, že plynová verze Zafiry patří v Evropě i u nás k těm vůbec nejoblíbenějším vozům, kromě profilu v pořadu TV Prima Autosalon klasický test v našich médiích kupodivu chybí. A je to škoda, protože má hned několik zajímavostí a výhod.

Posuďte sami - je to vůz s možností přepravy 7 osob a přitom to není žádný derivát nějakého již existujícího modelu. Elegantní křivky vozu předurčují Zafiru k tomu, být plnohodným zástupcem MPV s pohonem CNG. Model navazuje u Opelu na dlouholetou tradici této řady dříve s nepřeplňovaným motorem, pak s přeplňovaným motorem 1,6l o výkonu 110 kW.

Opel plně využil zkušenosti s předchozích modelů a dále je rozvíjí v další přednosti. Jedná se např. o použití kompozitových tlakových nádrží, které snížují znatelně hmotnost vozu v porovnání s staršími ocelovými lahvemi. To umožnilo instalaci větší kapacity (25 kg plynu) a zvýšení celkového dojezdu na hodnotu přesahující 500 km. Chválíme i poměrně slušnou spotřebu do 5 kg/100 km. V našem relativně krátkém testování ve smíšeném provozu jsme se dostali na hodnotu 4,6 kg.

Opel Zafira Tourer CNG v katalogu vozů

Vůz je doslova nabit elektronikou a tak ovládání není až tak intuitivní, jak jsme si zprvu předpokládali. Naši poklonu zaslouží především dynamika jízdy. Poctivých 110 kW s točivým momentem 210 Nm uspokojí i náročnější řidiče.

Pokud oceňujete prostor pro převážení rozměrných nákladů, bude se Vám zamlouvat místo, které vzniká sklopením sedaček. V pohodě se na rovné ploše vyspí i dva dospělí lidé. Překvapivě dostatek místa pro zavazadla nabízí i varianta se třetí řadou sedaček - celková délka vozu přes 3,6 m je znát. Trochu zklamáním je však zadní řada sedaček, které se nedá více sklopit dozadu a je poměrně kolmá. Vadí to zejména v případě, že máte malé děti, které se chtějí na zadních sedadlech pohodlněn prospat. 

A jak je na tom Zafira z hlediska ceny? Aktuální akční ceník zvýhodňuje nákup o celých 103 000 Kč - z běžné ceny 624 900 Kč se tak dostanete 521 900 Kč. To je již cena srovnatelná s méně výkonnou 99 kW naftovou verzí, za benzínové provedení s výkonem 103 kW chce Opel o 80 000 Kč méně. Počítáme-li úsporu okolo 1 Kč na km, průměrné rodině se původní vyšší investice vrátí do 2 až 3 let. To může být v kombinaci s pocitem, že dělám něco pro životní prostředí, silná motivace, co myslíte?

 

Komentáře k článku

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
Jaroslav Hrstka
Jaroslav Hrstka

... btw Zafira ma 4,6 m mate tam chybku 3,6m je opravdu malo. Zvazoval jsem CNG take,vyhral ale dojezd 1400km zna lpg+benzin.

neděle, 19. března 2017, 07:33
Michal
Michal

Taky zareaguji protože mám taky auto na CNG.....v tom prospektu je 25 kilo a nebo 144 litrů. Já mám 300 litrovou nádrž a do ní nandám přesně 80 kubíků což je cca 57 kilo takže to odpovídá. v zimě je to vždy víc. Prosím o info kolik má Zafira na kouli. Zvažuji nákup takového auta. 602320593 díky

čtvrtek, 6. února 2014, 21:56
Miroslav Přikryl
Miroslav Přikryl

K té velikosti nádrží - vtipné je že ve fotkách u tohoto článku je nafocená příručka od Oplu a je tam hodnota 25 kg :-)

středa, 29. ledna 2014, 12:52
CNG Plus
CNG Plus

Díky moc za perfektní upřesnění!

pátek, 17. ledna 2014, 10:16
Libor Jeřábek
Libor Jeřábek

Jako uživatel testovaného auta se kterým mám k dnešnímu dni najeto přes 85000 km a pořizoval jsem ho zcela nové, si dovolím některá "zjištění" z testu poopravit. Začnu velikostí plynové nádrže. Opel v tiskové zprávě při zahájení prodeje tohoto vozu uvedl velikost plynové nádrže 25 kg a od té doby tuto hodnotu všichni slepě přebírají. Správná hodnota, kterou mimochodem OPEL uvádí v uživatelské příručce, je však 23 kg CNG. V ČR natankuji max. 22,5 kg, v SRN se dostanete i mírně nad 23 kg, ale to je strop, o 25 kg CNG v nádrži si můžete nechat jenom zdát. Udržet při běžném provozu spotřebu pod 5 kg/100 km také není reálné, spíše počítejte se spotřebou kolem 5,3 - 5,5 kg/100 km, což je při ceně CNG pořád velmi slušná hodnota. Výkon 150 koní a 210 Nm pro běžný provoz stačí, jenom je potřeba počítat při váze vozu s tím, že na dálnici v táhlých kopcích budete muset podřadit z šestky na pětku, protože šestý rychlostní stupeň je koncipován pro úspornou jízdu a v kopci chybí výkon pro udržení dálniční stotřicítky. Jinak dosud jsem řešil jenom drobné závady, a to v rámci záruky, takže přes výše uvedené jsem s autem spokojený a určitě Opel Zafira Tourer 1,6 CNG patří momentálně mezi nejlepší dostupná auta na CNG na trhu.

pátek, 17. ledna 2014, 08:45