maxresdefault

Co přinese rok 2018 v CNG - změna daně a spousta nové techniky

středa, 20. prosince 2017, 15:52

Asi první, co nás napadne, je změna spotřební daně. Ta se od 1.1.2018 zvýšila o 1 Kč/kg, stojanové ceny se tedy navýšily vč. DPH většinou o 1,2 Kč/kg. Daňový nárůst vychází z legislativní úpravy z roku 2005/2006 a úroveň roku 2018 bude platná na 2 další roky do konce roku 2019. Dalo by se říci, že je to špatná zpráva úvodem roku.

Tou dobrou je však to, že jde jen o 5% navýšení ceny, u ostatních tradičních paliv je navyšování o 15% naprosto běžnou záležitostí. Další dobrou zprávou je to, že moderní technologie postupně snižují svoji spotřebu a budou více než dostatečně eliminovat tento nárůst.

Hlavním tahounem trhu CNG v ČR je model Škoda Octavia G-Tec a zde nám bude nadělen zpožděný Ježíšek už v létě, kdy se kompletně změní hnací jednotka vozu z 1,4 na 1,5 l, což bude mít za následek zvýšení výkonu z 81 kW na 96 kW a zvýšení točivého momentu z 200 Nm na 240 Nm, a to vše při předpokládané snížené reálné spotřebě o 5 %. To však není vše. Změna bude i v nádržích, místo současných 15 kg + 50 l bude změněn poměr na 21 kg CNG + 15 l benzínu, tím se zvýší dojezd na CNG na celkových 620 km a dalších 300 km na benzín. Díky použití kompozitových nádrží dojde též ke snížení váhy o úctyhodných 72 kg. Snížení hmotnosti se právě významně projeví na snížení spotřeby a zvýšení agility vozu, předpokladem je zlepšení parametru zrychlení z 0 - 100 km/h ze současných 10,9 s na 9,8 s.

Máme zkušenosti s používáním vozů Octavia na CNG ať už od zákazníků, tak i z vlastního používání, již nyní je reálné při klidné jízdě dosáhnout průměrné spotřeby 3,5 kg na 100 km, se změnou techniky dojde k dalšímu výraznému svýšení užitných vlastností CNG vozu”, komentuje příchod novinky Petr Hrubý ze společnosti E.ON, která v České republice prosazuje alternativní pohony  provozováním vlastní sítě CNG stanic a elektronabíjecích stanic. Identickou technikou bude vybaven i VW Golf ze sesterského závodu Škody Auto.

A příděl novinek s pohonem CNG nekončí, můžeme pokračovat novým VW Polo, Seat Ibiza, Seat Arona či Opel Astra CNG, rozjíždět se budou prodeje Audi A4 a A5 v provedení g-tron.

Věříme, že i v dalším období přes nárůst ceny CNG bude díky novým technologiím provoz na CNG stále atraktivnější volbou pro řidiče jak soukromých, tak firemních vozidel”, uvedl Václav Holovčák ze společnosti Bonett, která provozuje jednu z největších sítí CNG stanic v České republice.

Foto: ÚAMK

Komentáře k článku

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
Milan
Milan

Jsme spokojený a "šťastný" majitel Octavie combi CNG...a už se těším na nový motor...jediné co mě mrzí, je absence rezervního kola...ale kdyby se vešlo do kufru na "stojačku" (vlevo mírně zapustit do kufru - chybí tam pár cm), nebo na "ležačku" jen vypuštěné dojezdové ...jako třeba v AUDi Q8, to by bylo super...by se mohli páni konstruktéři pochlapit :-))...jinak všem spoustu km s koly dole:-)). Milan

úterý, 18. září 2018, 13:35