CNG+Audi A3 g-tron po 100 tis. km absolutně bez chyby
 

Audi A3 g-tron po 100 tis. km absolutně bez chyby

 
Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-ccb7d8e991e095d2
 
Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-82692f6aa531e096Audi-A3-Sportback-g-tron-1199x800-52d0602dc477d4ddAudi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-1456fc5f33370536Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-5a4e9b59ae7c2c9bAudi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-c5a52d4665f4d502Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-05a4fd4a0db571f8Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-59d463f287f7e2d7Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-b09d44d807a4fb3dAudi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-fbc8ae87b5087645Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-1bdb8483a8322b7bAudi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-f8db08da645a8dd0Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-d9ec2176048259d3Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-604523568aacf99bAudi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-71e27b3f2f68b6a6Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-3e718084ca4d2704Audi-A3-Sportback-g-tron-1200x800-56d5ba777ff05b4c
 
 

Magazín Autobild, který se pravidelně zabývá dlouhodobými testy se opět rozhodl rozebrat po 100 000 ujetým km vozidlo do posledního šroubku a zkontrolovat opotřebení, korozi a další případné újmy včetně zanesení motoru a výfukového potrubí nečistotami. Spolu se závadami zjištěnými během provozu pak sestavuje žebříček spolehlivosti testovaných vozů. Tentokrát přišla řada i na Audi A3 g-tron s pohonem na CNG. A výsledek? Žádná porucha, žádné nadměrné opotřebení. Prostě nic.

V době, kdy byl vůz do testu zařazen, byly ceny nafty a benzínu na historicky nejnižší úrovni 1,33 Eur/l benzínu a skoro by bylo nasnadě zpochybnit důvody vedoucí k pořízení vozidla s alternativním pohonem. Nutno podotknout, že pořizovací cena g-tronu byla o 3100 eur vyšší, než jeho výkonově srovnatelná verze v benzínu.

Při dlouhodobém testu bylo spotřebováno 3 057 kg plynu a 2 487 l benzínu v souhrnu za 6720 eur. Jen při letmém porovnání s vozem VW Golf, který na stejnou vzdálenost spotřeboval palivo za 10 505 eur jsou výhody zřejmé. A to byl podíl spotřeby plynu na celkové spotřebě u A3 pouze na úrovni 70%. Audi vykázal průměrnou spotřebu 4,1 kg při provozu pouze na plyn a dojezd na CNG kolem 300 km byl jedinou zmiňovanou slabinou. V blízké budoucnosti bude tato nejhlasitější připomínka vyřešena díky novým větším nádržím v modelech A4/A5.

Nádrže jsou kompozitové, takže strach z koroze a souvisejících rizik není na místě, výhodná je i jejich nízká váha. Redaktoři si pochvalovali tichý a vyvážený chod motoru a chování podvozku, výkon motoru byl podle nich ve každodením provozu zcela dostačující.

Z redakce Autobildu zaznělo ještě zajímavé shrnutí celého testu: “Páni, zemní plyn! Málem bychom zapomněli, že zemní plyn existuje, ale tento vůz nás přesvědčil díky svému bezproblémovému chodu a jasnou úsporou nákladů. Příkladný provoz bez poruch a opotřebení by měl být vzorem pro ostatní značky koncernu VW. Za dobrodružství s hledáním čerpacích stanic Audi A3 nemůže.”

Zdroj: Gibgas.de

Komentáře k článku

 
Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
 

Facebook komentáře

 
 
 

Bonett

Nabídka vozů

 
 

VW Passat 1.4TSI Ecofuel...

Uvedení do provozu: 10/2012

Cena: 458 590 Kč

 

 

facebook

 

Poslední hodnocené stanice

Zábřeh na MoravěZábřeh na Moravě18.8.2017
     
 
Jeseník - CNGvitallJeseník - CNGvitall18.8.2017