IMG_6462
IMG_3555
IMG_3560
IMG_3563
IMG_6484

30 000 km s VW eco up!

středa, 7. ledna 2015, 08:52

Přibližně před rokem jsme přinesli první shrnutí zkušeností s vozem Volkswagen eco up! Konkrétně po 15 tis. ujetých kilometrech. Dalších 15 tis. km je za námi a tak je čas na další hodnocení.

Čtěte také - VW eco up! - 15 000 km a 0 závad

Pro připomenutí pár souvislostí - vůz je vyráběn v závodě koncernu Volkswagen v Bratislavě (mimochodem čerpací stanici zde budovala česká společnost Bonett) společně se sesterskými modely Škoda Citigo a Seat Mii. Tyto modely jsou identické až na stylistické změny karosérie a provedení palubní desky, liší se i v možnosti kombinací volitelných prvků a výbav. Ačkoliv se zdá být vůz poměrně malý a mnozí ohrnou nad touto "nákupní taškou" nos, není od věci si projít pár statistik. Kupříkladu v sousedním Německu byl v roce 2013 eco up! nejoblíbenějším vozem na CNG a společně se sesterskou Škodou Citigo G-Tec tvořily více než 50% z celkových 7 800 registrací nových CNG vozidel. Noví majitelé si však tyto "lidová" vozítka chválí zejména pro jejich úsporný provoz. Normovaná spotřeba 2,9 kg/100 km znamená při současných cenách plynu 75 Kč/100 km vč. DPH, což ve výsledku vychází levněji než jízdenka na autobus či vlak!

Poptejte a vyzkoušejte VW eco up!

Nicméně dost bylo suchých a teoretických čísel, pojďme na reálná data z provozu. Poslední 6 000 km jsme si pomocí aplikace Spritmonitor.de vedli podrobnou statistiku. Typický charakter provozu zahrnoval každodenních 20 km cesty do práce, pojížďky po městě a občasné 100 km cesty do Prahy. Vychází nám 2,89 kg/100 km, což je i v porovnání s ostatními uživateli stejného modelu (max. 3,5 kg/100 km) slušný výsledek. Statistiky dojezdu na plnou nádrž jsou trochu kostrbaté zejména vlivem různé úrovně plnícího tlaku na jednotlivých stanicích. My jsme si oblíbili síť stanic Bonett, kde je na tento parametr dbáno. Běžně pak dosahujeme dojezdu kolem 360 - 380 km na CNG s malou rezervou.

A nyní ke spolehlivosti - chystali jsme se na toto téma obsáhlejší článek, ale realitou je, že po ujetí 30 tis. km jsme zaznamenáváme stále 0 závad. Servisní úkon, který jsme absolvovali zahrnoval pouze běžnou výměnu oleje a filtrů. A tak nám nezbývá než spekulovat nad potenciálními problémy - viz naše polemika nad životností benzínu v sekundárních nádržích.  

Máte podobné zkušenosti? Podělte se o ně s námi!

 

Komentáře k článku

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
Tomáš
Tomáš

pokračování...Co se týká spolehlivosti - cca na 1000 km museli v servisu vyměnit regulátor tlaku za modifikovaný (původní neudržel přetlak plnicí stanice a občas odfoukl). Od té doby vše OK. Na 1. servisní prohlídce se měnil pouze olej. Po natankování plynu běží motor cca 5 minut na benzin. Je to z toho důvodu, že řídící jednotka vyhodnocuje kvalitu nového plynu, a také aby se propláchly vstřikovací ventily. Když benzin neubýval, tak jsem cca po 10 měsících provozu vyjezdil obě nádrže a do benzinové vzal raději vysokooktanový bez biosložky. Mohl by někdo poradit jak je to s povinnou každoroční prohlídkou u plynových aut ?, musím u sebe vozit nějaký protokol ?, kontroluje její provedení někdo ? Díky za reakce....

středa, 14. ledna 2015, 21:50
Tomáš
Tomáš

Mám Citigo CNG, aktuálně najeto přes 17 tis. km. Přesně na 1 roce jsem vyhodnotil provoz takto: najeto 14 603 km, za 12 077 Kč za plyn a 666 Kč za benzin. Vychází 0.87 Kč/km.

středa, 14. ledna 2015, 21:18
Tonda2
Tonda2

já bych měl dotaz k nádržím na CNG, jaká je jejich životnos, nemohu nikde tento parametr najít.

středa, 14. ledna 2015, 13:16
citigo cng
citigo cng

po 12 000 km nutná výměna CNG ventilu při jízdě pískal...

středa, 7. ledna 2015, 19:24