CNG+NovinkyKrál dojezdu Caddy TGI na CNG
 

Král dojezdu Caddy TGI na CNG

 

čtvrtek, 25. května 2017, 14:37

bu-03-20150522li034-1
 
 

Jeho misí jsou nižší emise. „Král dojezdu“ Caddy TGI s motorem na CNG totiž umožňuje řidičům dojet do cíle velmi ekologicky a hospodárně. Caddy TGI navíc nabízí v tomto segmentu vozidel jedinečnou kombinaci motoru na zemní plyn a komfortní šestistupňové převodovky DSG, která poskytuje potěšení z jízdy a komfort bez kompromisů.

Model Caddy splňuje nejrozmanitější požadavky a přání zákazníků, ať se jedná o verzi pro přepravu osob, skříňovou verzi, variantu s normálním rozvorem či verzi Maxi s prodlouženým rozvorem, všestranný Caddy Alltrack, obytnou verzi pro volný čas, vozidlo taxislužby nebo kombi. Volkswagen Caddy poskytuje všem cestujícím mimořádnou úroveň komfortu a bezpečnosti. Zákazníci si mohou tento model objednávat s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG nebo s manuální převodovkou.

Ve všech výše uvedených modelových variantách je Caddy k dispozici s motorem TGI na stlačený zemní plyn CNG, který je velmi ekologický a především velmi hospodárný. Mimořádně silnou stránkou modelu Caddy TGI je jeho dojezd. V režimu provozu na zemní plyn jsou hodnoty dojezdu 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi nejlepší ve své třídě. Caddy TGI je tak „králem dojezdu“ mezi vozidly na CNG, která jsou v současnosti nabízena na evropském trhu. Hodnoty kombinované spotřeby paliva jsou pouhých 4,1 kilogramu na 100 kilometrů, resp. 4,3 kg/100 km u verze Caddy Maxi. Vozidlo je koncipováno především pro provoz na CNG, spalování benzinu z nádrže o objemu 13 litrů přichází ke slovu pouze za specifických provozních podmínek. Nádrže na CNG s kapacitou 26 kg zemního plynu jsou u modelu Caddy TGI uloženy pod podlahou. Verze Caddy Maxi TGI disponuje pěti válcovými nádržemi, rovněž pod podlahou, které pojmou pozoruhodných 37 kg stlačeného zemního plynu. Výhodou uložení nádrží na CNG pod podlahou je zachování objemu nákladového, resp. zavazadlového prostoru, který má hodnotu 3200 litrů v modelu Caddy, resp. 4130 litrů v modelu Caddy Maxi.

Nádrže zásobují palivem motor TGI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který splňuje emisní normu EU 6. Základem konstrukce je nově vyvinutý zážehový motor TSI. Pro provoz na zemní plyn byly upraveny mimo jiné hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, palivový systém a ventily. Vývojáři optimalizovali také řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo. S možností pohonu na stlačený zemní plyn se počítalo již od prvních fází vývoje řady zážehových motorů TSI.

Přeplňovaná jednotka modelu Caddy TGI poskytuje nejvyšší výkon 81 kW (110 k) od 4800 min-1. Maximální točivý moment motoru 1.4 TGI ve výši 200 N.m je k dispozici mezi 1500 a 3500 min-1. Nejvyšší rychlost modelu Caddy TGI s manuální převodovkou je 174 km/h, resp. 172 km/h s převodovkou DSG.

Nádrže na zemní plyn v modelech Caddy TGI a Caddy Maxi TGI doplňuje nádrž na benzín o objemu 13 litrů. Benzín se používá ke spuštění motoru a v zahřívací fázi. Zásoba benzinu slouží také jako záruka mobility, pokud by nebyla po vyprázdnění nádrží na zemní plyn v bezprostřední blízkosti žádná z více než 3200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Nový Caddy Edition TGI, limitovaná edice, nabízí bohatou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné multifunkční kožený volant s kontrastním prošitím a hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy v obdobném designu. Limitovaná edice skříňové verze je sériově vybavena mimo jiné výškově nastavitelnými sedadly řidiče a spolujezdce s integrovanými výsuvnými schránkami, bederní opěrkou pro sedadlo řidiče, audiosystémem Composition Audio se dvěma reproduktory a rozhraním pro mobilní telefony. TGI Edition ve verzi pro přepravu osob disponuje výbavou rozšířenou navíc o navigační systém Discover Media s šesti reproduktory, systémem elektronického zesilování hlasu, vstupem USB a rozhraním pro mobilní telefony nebo paketem pro konektivitu, jakož i výškově a podélně nastavitelnou středovou loketní opěrkou s celkem třemi držáky nápojů.

Exteriér modelu Caddy Edition TGI zdobí logo „Edition“ nad boční ochrannou lištou a na zadním výklopném víku, jakož i logo TGI na střešních sloupcích B. Vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a krycí lišty mechanismu posuvných dveří jsou lakovány v barvě karoserie. Verze pro přepravu cestujících zahrnuje rovněž nárazníky v barvě karoserie, chromované ozdobné prvky na bočních ukazatelích směru a tmavě tónovaná skla oken.

Nový Caddy TGI ve skříňové verzi je v České republice nabízen za ceny od  399 840 Kč bez DPH (483 806 Kč včetně DPH) s 6stupňovou manuální převodovkou. Ceny osobní verze kombi začínají od 479 290 Kč (579 941 Kč včetně DPH). Skříňový Caddy Maxi TGI lze pořídit již od  439 574 Kč (531 885 Kč včetně DPH) a vstupní cena osobní verze Maxi je 521 670 Kč (631 220 Kč včetně DPH). Skříňový Caddy Edition se na českém trhu nabízet nebude, paket Caddy Edition bude v nabídce jako příplatková výbava pro Caddy Comfortline.

Poznámka ke zkratce CNG: Tato zkratka znamená Compressed Natural Gas (stlačený zemní plyn) a zahrnuje následující paliva: zemní plyn, zemní plyn s biometanem a zemní plyn s metanem, vyráběným s využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Možný je i provoz na palivo, tvořené 100% biometanem.

Zdroj: tisková zpráva, Euro.cz, Usporne.info

Komentáře k novince

Petr Opletal
Petr Opletal

Od září 2016 máme právě skříňového Caddyho Maxi na CNG jako nového pomocníka a nemůžeme na něj nechat dopustit. Tak směšně levné útraty za provoz auta, to by si jeden nechal líbit. Uváděná spotřeba v článku je při běžném ježdění reálně dosažitelná. Jako muzikant "s lehkou nohou" poslouchající motor ale nemám problém dosáhnout i na 3,8 kg/100 km a to se neloudám 60kou, ale jedu běžně svižně. Je to jen o technice jízdy. Po městě pak spotřeba logicky stoupne na oněch 4,0 - 4,2. No prostě paráááda. Když natlačím nádrž do plna, ukazuje mi palubní počítač dojezd na plyn 880 km a 110 km na tu 13 litrovou benzinovou nádrž, což je téměř srovnatelné s druhým autem, co máme (VW T5 1,9 TDi ten má téměř 1 200 km dojezd). Jen mě štvou všemožné regule ze strany EU. Dozvěděl jsem se totiž od prodejce, že by Caddy mohl mít vcelku o dost větší tlakové nádoby, ovšem naráží to na legislativu. I těch 37 kg (v praxi tam dostanete 32kg maximálně) je velmi slušných. Nechápu, proč Octavia má jen 15 kg a nedivím se, že se zájemci moc nehrnou. Jezdit tankovat po dvou dnech by nebavilo asi nikoho. Moc bych si přál, aby se CNG pohony rozšířily i do dalších modelů VW i těch užitkových, jako je nový Crafter atd. Je to skutečně palivo budoucnosti, které jen tak nedojde...

neděle, 28. května 2017, 00:19
 
 
Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
 

Facebook komentáře

 
 
 
 

Bonett

Nabídka vozů

 
 

VW Caddy 2.0 Ecofuel Maxi skrin...

Uvedení do provozu: 06/2011

Cena: 325 490 Kč

 

 

facebook

 

Poslední hodnocené stanice

Zábřeh na MoravěZábřeh na Moravě18.8.2017
     
 
Jeseník - CNGvitallJeseník - CNGvitall18.8.2017