IMG_0820
IMG_0817
IMG_0821
IMG_1479

Dlouhodobý test VW Golf TGI Variant DSG

úterý, 6. prosince 2016, 11:11

Hned na úvod tři zásadníc informace. Po 30 tis. ujetých kilometrech se spotřeba pohybuje kolem 3,5 kg/100 km, nádrže na CNG jsou kompozitové a reálný výkon motoru je vyšší než deklarovaných 81 kW.

Ale popořadě. Kdo nabyl dojmu, že o CNG již není takový zájem, protože cena nafty a benzínu je na tak nízké úrovni, že jezdit na plyn se nevyplatí, je vedle.

Při dlouhodobém provozu Golfu TGI na zemní plyn s automatickou převodovkou DSG jsme dosáhli průměrné spotřeby 3,5 kg/100 km. Není výjimkou, že dojezd na plyn činí 430 km, zejména pokud se vyhnete dálničním úsekům či neženete auto na hranici rychlostního limitu. I přes automatickou převodovku je hodnota spotřeby velmi příznivá a v porovnání s naftou či benzínem je o desítky procent nižší. Kdo jezdí hodně, je pro něj i za současné cenové situace CNG jasnou ekonomickou volbou. A pokud dojde plyn, stále nemusíte zoufat - TGI se nepromění v benzínovou nenažranou bestii, ale dokáže jezdit i za přijatelných 6 l benzínu/100 km.

VW nemá v poslední době zrovna příznivé renomé a to nejen kvůli "diesel gate". Díky korodujícím nádržím a následné svolávací akci vznikl prostor k diskuzím o bezpečnosti vozidel. V žádném případě není třeba zlehčovat problémové nádrže, které v pár případech způsobili explozi v zavazadlovém prostoru. Je zajímavé, že muselo jít o ojedinělou vadu, která není známa u žádného jiného výrobce. Přesto VW v případě Golfu konečně dospěl ke správnému rozhodnutí, že místo pochybností a případných vícenákladů je vhodnější instalovat kompozitové nádrže, které nemohou zkorodovat a jsou výrazně lehčí. Je s podivem, že toto rozhodnutí nijak VW nemedializuje, přestože modely z roku 2015 a 2016 jsou již vybaveny kompozitními nádržemi. Pokud toto vezmeme v potaz, nabízí se úvaha, že přednost před Octavií G-Tec s ocelovými nádržemi musí dostat prakticky cenově shodný Golfu TGI, který se navíc díky své nižší hmotností odmění menší spotřebou a vyšší dynamikou.

Tím se dostáváme k třetí části a tou je výkon. Vůz velmi příjemně táhne již od 1500 ot/min a nechce se věřit, že má “jen” 81 kW. Tomuto pocitu dává zapravdu starší měření časopisu Svět motorů shodného motoru u Octavie G-Tec, kde byl naměřen výkon 95 kW! Je jasné, že výrobci musí dodržet minimální deklarovaný výkon a skutečné hodnoty i u ostatních motorových verzí jsou také vyšší, nicméně takto výrazný rozdíl je milým překvapením.

Pokud uvažujete o koupi vozu a náš článek Vás navnadil, je možné vůz vyzkoušet a a třeba si jej i pořídit za zvýhodněných podmínek.