foto2
Bonett CNG stanice Havlíčkův Brod u ČS PHM OMV 02

Bonett spustil novou CNG stanici v Havlíčkově Brodu

čtvrtek, 15. prosince 2016, 12:04

Bonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic.

Plnící stanice v Havlíčkově Brodu

Společnost Bonett pokračuje v rychlém tempu rozšiřování vlastní sítě plnicích stanic CNG v České republice. Krátce po Hradci Králové a Plzni otvírá další stanici v Havlíčkově Brodu. Stojí v areálu čerpací stanice OMV v Masarykově ulici směrem na Kolín a její vznik má docela zajímavý příběh. Vznikla totiž jako reakce na přání tamější radnice, která chtěla pořídit čtyři nové ekologické autobusy na CNG, neměla je však kde plnit. „Bonett proto vyšel havlíčkobrodské radnici vstříc a zainvestoval zcela novou stanici, jejíž kompresní kapacita 200 m3/h a zásobníky na téměř 1500 m3 plynu zajistí dostatečně rychlé plnění nejen pro osobní vozy, ale i pro autobusy a nákladní vozy,“ popisuje Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment. Mimochodem Bonett vybudoval stanici pro dopravní podnik pro plnění autobusů i v nedaleké Jihlavě, kde provozují třináct autobusů na CNG.

Před dokončením jsou i plnicí stanice v Hodoníně, kterou řidiči naleznou přímo na stanici Shell na Brněnské ulici, a také v Turnově a Náchodě. Nejbližší plány počítají i s výstavbou dalších dvou stanic v Praze, a nových stanic na dálnici D5 i D1. „Bonett již do vlastní infrastruktury investoval přes 200 milionů korun, dalších zhruba 150 milionů proinvestujeme v příštím roce,“ říká Václav Holovčák. Na přelomu roku má síť Bonett 23 stanic na CNG, čímž potvrzuje své vedoucí postavení. Pokračovat v  tempu výstavby bude Bonett i v příštím roce, kdy by chtěl mít kolem čtyřiceti plnicích stanic.

Vedle stavby nových plnicích stanic ale Bonett investuje nemalé peníze i do modernizace a posílení kapacit stávajících plnicích stanic. „Uvědomujeme si, že s tím, jak roste obliba CNG v České republice, dostávají se některé stanice na hranice svých technických možností z hlediska komfortu plnění,“ přiznává Václav Holovčák. Kompletní rekonstrukcí prošla například plnicí stanice v Brandýse nad Labem. Její kapacita byla navýšena na téměř 200 m3/h a zdvojnásobila se i kapacita zásobníků. Stejným kompletním posílením a rekonstrukcí projde do poloviny 2017 i plnicí stanice v Žebráku u dálnice D5. Rekordmanem ve zvyšování výkonu se stala plnicí stanice v Kladně. Tu využívá tamější dopravní podnik, který neustále rozšiřuje svou flotilu autobusů na CNG. „Chtěli jsme posílit výkon stanice, proto jsme navýšili počet kompresorů a tím i zdvojnásobili kapacitu kladenské plnicí stanice na výkon kompresorů 1.000 m3/hodinu,“ shrnuje Václav Holovčák. Kombinace velkého výkonu a největšího skladu CNG v České republice pro plyn o objemu 2100 m3 dělá z kladenské stanice jednu z největších plnicích stanic v ČR.

Více informací o skupině Bonett naleznete na adrese: www.bonett.cz