CNG+My také jezdíme na CNGZdeněk Velíšek - soukromá pekárna
 

Zdeněk Velíšek - soukromá pekárna

Rozvážkové služby, zásobování a pekařství


 
 
1000x1000-1347534040-img-6033
IMG_6021IMG_60231000x1000-1347534040-img-6033IMG_6024IMG_6035IMG_5997
 
 
jezdím za
1.6 Kč/km

Pekárna pana Velíška leží v malebné krajině na Vysočině a na trhu působí již 20 let. Svým prvotřídním pečivem zásobuje ze základny v Kamenici nad Lipou jižní Čechy a Vysočinu. Orientuje se především na místní prodejny, kterým je schopen dodávat čerstvé pečivo třikrát denně a to včetně sobot a nedělí. Sám provozuje osm vlastních prodejen v blízkém okolí.

Pan Velíšek dbá nejen na špičkovou kvalitu své produkce, ale jako správný hospodář pečlivě sleduje své provozní náklady, které se v posledních pěti letech vyšplhali na hranici ekonomické únosnosti. Zjištění, že většinu zisku projezdí pekárna v naftě při pravidelných rozvážkách bylo zásadním impulzem pro hledání alternativního řešení. Skutečným průlomem byla návštěva výstavy organizované Svazem pekařů v roce 2010, kde pan Velíšek poprvé přišel do styku s informacemi o využití CNG v dopravě. 

Následující rok pak strávil propočty a zkoumáním vhodných vozů a technologií. Sám říká, že informací bylo v té době poměrně málo a dalo docela práci vybrat vhodný vůz tak, aby splňoval kromě limitů na provozní náklady i logistické požadavky oboru. Z předchozích zkušeností byl spokojen s automobily značky Ford, ta však nenabízela vhodnou konfiguraci na CNG. Jako ideální vůz pro své potřeby si nejprve vybral Iveco Daily, které jako jediný nabízí dodávku s možností nástavby pekařského šasí, nicméně cena tohoto řešení byla nad jeho možnosti. Kombinace užitných vlastností a ceny nakonec hovořila jasně pro Fiat - model Ducato Maxi Natural Power, i přestože by pan Velíšek podle jeho slov uvítal ještě o něco větší ložný prostor - o cca 3 m3 více.

Prvotním záměrem bylo pořízení dvou dodávkových vozů, proto bylo potřeba správně vybrat i plnící technologii o dostatečné kapacitě, která na jednu stranu umožní vozy v rozumném čase naplnit a nevyvolává další investiční náklady na zásobníky plynu. Po usilovném pátrání narazil na plnící jednotku COLTRI MCH10 z druhé ruky, kterou bylo potřeba nenáročným způsobem repasovat a připravit na ostrý provoz. Podařilo se a nyní plnička bez větších obtíží naplní oba vozy v součtu denně za 6 - 7 hod, což přesně odpovídá potřebné odstávce mezi jednotlivými rozvážkami pečiva. Podle dosavadních zkušeností, výměna oleje je u COLTRI potřeba každých 40 dní.

A jak pan Velíšek hodnotí po půl roce provoz na CNG? Slyšíme bez vyjímky jen slova chvály. Asi nejpozitivnějším zjištěním je, že si oba vozy při měsíčním průjezdu 8 500 km na sebe bez problémů vydělají a to i včetně pojištění a DPH! Zajímavé je i srovnání s provozními náklady zbývající části jeho vozového parku, který čítá dalších šest vozů na naftu. Ve srovnání s nimi dosahuje úspora přesně 50% nákladů, což překvapilo i pana Velíška. Bonusem je pak zařazení pekárny do kategorie středně velkých odběratelů plynu, které mu umožňuje odebírat kubík plynu v tarifním rozmezí 9,30 - 9,50 Kč. Provoz se pyšní ještě jedním unikátním prvkem, které přispívá k celkové ekonomice sice drobně, ale o to více je zajímavé z hlediska ekologické vizitky provozu. Objekt pekárny má totiž na střeše instalované fotovoltaické články, které jsou schopné dle výpočtů majitele obstarat pohodlně spotřebu elektrického proudu pro provoz plnící technologie!

Není divu, že pan Velíšek plánuje brzy další obnovu svého vozového parku a preferuje CNG vozy. Umí si spočítat, že řádově o sto tisíc vyšší investice do vozu se mu velmi rychle vrátí Také řidiči si pochvalují velmi tichý chod a reálná dojezdová vzdálenost je pro jejich typickou štaci naprosto dostatečná (350 - 380 km). 

Jak je patrné, pan Velíšek se dokázal velmi elegantně vypořádat se strašákem neustále rostoucích cen pohonných hmot a díky CNG má možnost neustále rozvíjet kvalitu svých výrobků a zaměstnávat několik desítek lidí v hospodářsky slabším regionu.

Rádi bychom tímto panu Velíškovi poděkovali za vstřícné přijetí a otevřenost!

Rekapitulace

Počet vozů na CNG 2x Fiat Ducato Maxi Natural Power
Průměrný náklad na 1 km 1,60 Kč
Průměrný nájezd km za měsíc 8 500
Úspora oproti naftě 50 %

 


Doporučené vozy:

 

Vhodné pro obory:

  • Pekařství, rozvážkové služby, zasilatelství
 

Nabízíme

Zaujal Vás příběh pana Velíška? Pokud jste majitelem takového provozu či podnikáte v oboru, který se vyznačuje podobnými charakteristikami a trápí Vás neustále rostoucí cenová hladina pohonných hmot, obraťte se na nás, rádi Vám poradíme s následujícím:

  • úvodní kalkulace potenciálu provozních úspor při přechodu na CNG - ZDARMA
  • zpracování studie proveditelnosti, konkrétních analýz a kalkulací
  • výběr vhodné plnící technologie, její nákup či pronájem
  • výběr vhodného vozu
  • praktické vyzkoušení a zprostředkování zkušeností od stávajících uživatelů

Kontakt:

Tel.: +420 602 946 758
E-mail: info@cngplus.cz

 

Kontakty

Adresa:Masarykova 25, Kamenice nad Lipou
Kontaktní osoba:Ing. Zdeněk Velíšek
E-mail:velisek@pekvel.cz
Web:www.pekarna-kamenicenl.cz
Telefon:564 040 854
 

 
 
 

Bonett


Nabídka vozů

 
 

Fiat Panda Natural Power

Uvedení do provozu: 03/2007

Cena: 79 900 Kč

 
 
 

Seat Leon TGI CNG

Elegantní 5 dvéřový hatchback
 

 

facebook

 

Poslední hodnocené stanice

VrchlabíVrchlabí24.1.2019
     
 
Vrchlabí - BonettVrchlabí - Bonett24.1.2019